NISSAN MICRASTA 25-VUOTISJUHLAMALLI

Nissan Micra on ehtinyt olla Euroopassa myynnissä jo 25 vuotta. Tämän kunniaksi autosta julkaistaan erikoisjuhlamalli, joka korostaa entisestään auton asemaa tyylitietoisten kaupunkilaisten keskuudessa. Mallin erikoisuutena on muun muassa iPod nano -musiikkisoitin vakiovarusteena.

- Micrasta on tullut Nissan-ikoni Euroopassa. Mallin menestys ja pysyvä vetovoima perustuvat sen ainutlaatuiseen yhdistelmään tyyliä, hienostuneisuutta ja käyttäjäystävällistä tekniikkaa. Micra tunnetaan pienenä autona, jossa on ison auton varustelu ja innovaatiot, kuvailee Nissanin Euroopan myynti- ja markkinointijohtaja Simon Thomas.

Micrassa yhdistyvät kaupunkiajoon tarvittavat kompaktit ulkomitat sekä tyylikäs muotoilu ja innovatiiviset ratkaisut. Juhlamallin erikoisuuksia ovat muun muassa iPod nano -musiikkisoitin vakiovarusteena ja erikoisväri nimeltä Nightshade.

Musiikkisoitinta varten on suunniteltu erityinen telakointiasema, joka toimii ajomatkana aikana myös sen laturina. Äänenvoimakkuutta ja kappalevalintoja voidaan säätää Micran ohjauspyörän hallintapainikkeilla. Nissan on ladannut valmiiksi nanon muistiin 10 musiikkikappaletta sekä Micraan liittyvää materiaalia.

Juhlavuoden Micralle on kehitetty oma väri nimeltä Nightshade. Sen halutaan viestivän sivityneisyydestä ja premium-luokan tunnusta. Nightshade on syvä ja runsas purppuranväri, jollaista yhdelläkään toisella automerkillä ei tällä hetkellä ole tarjota.

Hienovaraista sivistyneisyyttä korostavat hopeanväriset sivupeilit, ovenkahvat ja korilistat. Vaikutelman viimeistelevät uudet pölykapselivaihtoehdot. Lisäksi autossa on vakiovarusteena tummennetut takalasit. Erikoismallin tunnistaa myös etupenkkien lattiamattoihin ja takaoveen kiinnitetyistä 25-logoista.

Moottorimallisto säilyy muuttumattomana. Vaihtoehtoina ovat 1,4- ja 1,6-litraiset bensiinimoottorit (88 ja 110 hv) sekä 1,5-litrainen dieselmoottori (86 hv). Mallin myynti alkaa Suomessa elokuussa, jolloin julkaistaan myös sen hinnasto.

Micran historiaa: www.nissan.fi -> Ajankohtaista -> Nissan Micra 25 vuotta

Kuvia: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> Passenger cars -> Micra

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy - SUOMI, viestintäpäällikkö Stana Porvali, sporvali@nissan-europe.com, puh. 010 770 5162