NISSAN MUKANA ECOTOURILLA TALOUDELLISTA AJOTAPAA ETSIMÄSSÄ

Nissan on mukana Autoliiton EcoTour-ajotaitokilpailussa 7.–8.5.2010 kolmella kisajoukkueella, jotka testaavat taloudellisen ajon taitojaan Nissan Qashqain, Micran ja Noten rateissa.

EcoTour on Autoliiton järjestämä taloudellisen ajon kilpailu, jolla halutaan viestiä päättäjille ja suurelle yleisölle liikenteen ympäristöasioista. Nissan on mukana tapahtumassa havainnollistamassa tavallisille autoilijoille, miten jokainen voi käyttää autoaan ympäristön huomioon ottaen. - On tärkeää huomata, että oman autoilun kulutukseen ja päästöihin voi auton valinnan lisäksi vaikuttaa merkittävästi myös omalla ajotavallaan. Nissan haluaa olla etujoukoissa edistämässä taloudellista ajotapaa ja entistä vähäpäästöisempien autojen kehitystä, Nissan Nordic Europen viestintäjohtaja Taina Erkkilä kertoo. EcoTour-kilpailussa kisaajien tehtävänä on ajaa uusilla henkilöautoilla ennalta määrätty reitti (Helsinki – Forssa – Tampere – Lahti – Helsinki) mahdollisimman pienellä polttoaineenkulutuksella, liikennesääntöjä sekä annettua aikataulua noudattaen. Kilpailu liittyy Autoliiton “Make Cars Green” -kampanjaan, jota toteutetaan kansainvälisen autoliiton FIA:n alaisuudessa. EcoTourin yhteydessä järjestetään Tampereella Särkänniemessä perjantai-iltana 7.5. suuri yleisötapahtuma, jossa Nissan esittelee tulevaisuuden sähköautoilua.