NISSAN NAVARA EUROOPAN MYYDYIN PICK-UP

Vuonna 2006 Euroopan myydyin avolavapakettiauto oli Nissan Navara. Navaran ensimmäisenä täytenä myyntivuonna pick-upeja rekisteröitiin yhteensä 45 200 kappaletta*. Navaran markkinaosuus Euroopassa omassa segmentissään oli 25 prosenttia.

Navara lanseerattiin Euroopassa kesäkuussa 2005, jonka jälkeen ominaisuuksiltaan monipuolista autoa on myyty jo yli 60 000 kappaletta niin hyötykäyttöön kuin vapaa-ajan ajoneuvoksi. Suomeen Navara saapui viime joulukuussa.

"Navaran menestys on todistus Nissanin johtoasemasta Euroopan pick-up-segmentissä. Navaran tarjoama mahdollisuus yhdistää katumaasturin ominaisuudet pick-upin käytännöllisyyteen merkitsee, että panokset eri autovalmistajien kesken kovenevat tässä kilpaillussa segmentissä”, sanoo Nissan Europen myynnistä ja markkinoinnista vastaava varapääjohtaja Brian Carolin.

Navaraa on saatavana kaksipaikkaisena King Cab ja viisipaikkaisena Double Cab -versioina. Navarassa on 2,5-litrainen dieselmoottori, joka tuottaa 171 hv tehoa ja 403 Nm vääntöä. Lisäksi Navaran kolmen tonnin vetokyky tekee siitä segmenttinsä kyvykkäimmän pick-upin.

Navaraa valmistettu jo yli 100 000 kappaletta

Tiistaina 23. tammikuuta Navara saavutti uuden virstanpylvään, kun sadastuhannes Navara valmistui Barcelonan tehtaalta. Nissan Motor Iberica SA:n tehtaalta Navaroita viedään Euroopan lisäksi myös muun muassa Etelä-Afrikkaan, Australiaan ja Persianlahden maihin.

Navara on parhaiten myyvä pick-up kotimarkkinoillaan Espanjassa sekä esimerkiksi seuraavilla markkinoilla: Ranska, Alankomaat, Itävalta, Belgia, Puola, Ruotsi ja Irlanti. Kuluva vuosi näyttää, miten Navara myy Suomessa.

Navaran lisäksi Nissanin avolavapakettiauton perusmalleja pick-upeja (D22) rekisteröitiin Euroopassa 13 000 kappaletta vuonna 2006. Näin ollen Nissanin markkinaosuus koko segmentistä nousi yhteensä 32 prosenttiin.

* Luvut ovat peräisin autoalalle tietoja ja analyysejä tuottavalta, riippumattomalta tutkimusorganisaatio TOP30:ltä. Rekisteröintitiedoissa on käytetty seuraavien maiden tietoja: Iso-Britannia, Saksa, Italia, Espanja, Ranska, Alankomaat, Sveitsi, Itävalta, Portugali, Belgia, Kreikka, Tanska, Suomi, Norja, Ruotsi, Puola, Unkari, Slovakia, Tšekin tasavalta, Irlanti, Islanti, Kroatia, Slovenia, Turkki, Ranskan merentakaiset alueet, Israel, Romania ja Serbia.