NISSAN NAVARALLE KOLME TÄHTEÄ EURO NCAP -TESTISSÄ

Nissan Navara paransi aikaisempaa suoritustaan ja saavutti kolme tähteä aikuismatkustajien turvallisuudesta Euro NCAP:n törmäystestissä. Uusintatesti suoritettiin sen jälkeen, kun Navaran turvatyynyjen ohjausyksikön ohjelmistoa oli muutettu. Navara sai täydet pisteet sivutörmäystestissä ja kolmivuotiaan lapsimatkustajan suojasta. Jalankulkijaturvallisuudesta auto sai kaksi tähteä neljästä.

Etuturvatyynyjen myöhästynyt laukeaminen heikensi Navaran testitulosta aikaisemmassa Euro NCAP -testissä, jonka tulokset julkistettiin 26. helmikuuta.

Kun ongelma havaittiin, Nissan teki välittömästi tarvittavat muutokset turvatyynyjen ohjausohjelmistoon. Ongelma koskee ainoastaan mallivuoden 2008 autoja, jotka on valmistettu touko- ja joulukuun välisenä aikana vuonna 2007. Nissan otti päivitetyn ohjausyksikön tuotantoon joulukuussa 2007 sen varmistamiseksi, että turvatyynyt toimivat täsmälleen suunnitellulla tavalla.

Samassa kuussa Nissan käynnisti huoltokampanjan, jossa ongelman piiriin kuuluvien autojen omistajia pyydettiin ottamaan yhteyttä jälleenmyyjäänsä ohjausyksikön ohjelmiston päivittämiseksi.

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen,
fheinonen@nissan-europe.com, puh. 010 770 5245