NISSAN NOTE VARUSTAUTUU TALVEEN

Luokkansa myydyin auto Nissan NOTE on nyt entistä valmiimpi Suomen muuttuviin keliolosuhteisiin. Autosta on juuri tullut markkinoille '08 -malli ja sen erikoisversio Activ. NOTEN uudistuksiin kuuluu muun muassa ajonvakautusjärjestelmä (ESP) vakiona*.

NOTEN ajonvakautusjärjestelmä (Electronic Stability Program, ESP) auttaa kuljettajaa säilyttämään auton hallinnan kaarreajossa, kiihdytyksissä ja väistötilanteissa. Se korjaa myös automaattisesti havaitut ali- ja yliohjautumistilanteet.

- Liukkaalla kelillä ajonvakautusjärjestelmä ei tietysti kumoa fysiikan lakeja, mutta renkaiden pitokyvyn ylittyessä se mahdollistaa auton paremman hallinnan riskitilanteen seurausten minimoimiseksi, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n Suomen maajohtaja Mikael Franck. ESP:n lisäksi NOTEEN kuuluu vakiona kaikilla varustetasoilla myös lukkiutumattomat ABS-jarrut, elektroninen jarrutasapainon hallinta EBD ja hätäjarrutehostin.

Toinen merkittävä muutos uudessa NOTE '08 -mallissa on MP3-liitin. Kolmesta varustetasosta kahdessa eli Acenta- ja Tekna-tasoilla NOTESSA on nyt myös sisäänrakennettu Bluetooth® -hands-free.

ACTIV-erikoismalli aktiiviseen elämään

NOTE '08 -mallista on saatavilla myös erikoismalli Activ, joka on suunniteltu vetoamaan Nissan Visia -varustetason asiakkaisiin - etenkin lapsiperheisiin. Visia-tasoon verrattuna Activ sisältää seuraavat edut:
• ajotietokone
• kuljettajan istuimen korkeussäätö
• säilytyslokero etumatkustajan istuimen alla
• sähkötoimiset takasivuikkunat
• kyynärnojat edessä ja takana
• kaksi uutta verhoiluvaihtoehtoa
• taitettavat istuinpöydät
• neljä mukitelinettä
• 2 lisäpistorasiaa
• korinväriset etu- ja takapuskurit
• kaksi erottuvaa värivaihtoehtoa (Emotion Red ja Uraban Silver)
• sumuvalot edessä
• 15” alumiinivanteet

NOTEN Activ-malliin saa lisävarusteena myös Safety–paketin eli ikkunaturvaverhot ja aktiiviset pääntuet eteen.

Activ-mallia on saatavana 1,4- (88 hv), 1,6-litraisella (110 hv) bensiinimoottorilla sekä 1,5-litraisella dieselmoottorilla (86 hv) manuaalivaihteisena.

* poikkeuksena 1,5-litraisen dieselmoottorin 68 hevosvoiman Visia-varustetaso

Kuvia: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> Passenger cars -> NOTE

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, sporvali@nissan-europe.com, puh. 010 770 5162