NISSAN QASHQAILLE 5 TÄHTEÄ EURO NCAP -TESTISSÄ -Ennätyspisteet aikuismatkustajien turvallisuudesta

Nissanin maaliskuussa Suomen markkinoilla tuoma QASHQAI on saanut riippumattoman Euro NCAP:n (European New Car Assessment Programme) testeissä 37 mahdollisesta pisteestä 36,83 pistettä, mikä on kaikkien aikojen korkein pistemäärä kaikki autoluokat mukaan lukien.

Aikuismatkustajien turvallisuudesta QASHQAI sai törmäystestissä täydet viisi tähteä. Etutörmäys- ja sivutörmäystesteissä kertyi lähes täydet pisteet ja turvavyömuistuttimista täydet pisteet. Lisäksi auto saavutti vakuuttavat neljä tähteä lapsiturvallisuudesta. Toistaiseksi yksikään pieni perheauto ei ole yltänyt viiteen.

“QASHQAI on dynaamisen ilmeen omaava kompakti crossover-malli, jossa yhdistyvät perinteisen viistoperäisen perheauton parhaat ominaisuudet ja nelivetoauton suorituskyky ja käytännöllisyys,” kertoo Nissan Europen myynnistä ja markkinoinnista vastaava varapääjohtaja Brian Carolin. “Tänään minulla on ilo kertoa, että se on lisäksi yksi maailman turvallisimmista autoista.”

Jalankulkijaturvallisuudesta QASHQAI sai kaksi tähteä jääden vain 0,38 pisteen päähän kolmannesta. Pienistä perheautoista mikään ei ole vielä yltänyt täyteen neljään tähteen.

Kiinnostus QASHQAIta kohtaan on ollut alusta alkaen vahvaa. Euroopan tasolla tilauksia on tehty jo lähes 60 000 kappaletta ja kokonaismyynti huhtikuun loppuun mennessä oli 23 551 autoa. Suurimmalla osalla QASHQAIn ostajista on aikaisemmin ollut C-segmentin auto.

QASHQAI valmistetaan Nissanin Sunderlandin tehtaalla Isossa-Britanniassa. Mallin myynti alkaa tänään Japanissa nimellä Dualis. Myöhemmin tänä vuonna Qashqai tullaan lanseeraamaan myös Lähi-Idän ja muilla valikoiduilla markkinoilla Euroopan ulkopuolella.

Katso myös www.nissan.fi -> Ajankohtaista -> Lehdistötiedote 20.2.2007: NISSAN QASHQAI MYYNTIIN 9. MAALISKUUTA

Katso myös www.euroncap.com -> Lehdistötiedote 23.5.2007: BEST EVER ADULT OCCUPANT SCORE FOR NISSAN QASHQAI!

Kuvia QASHQAIsta: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre

Lisätietoja: