NISSAN-TIIMI HAKEE REVANSSIA ARCHIPELAGO RAIDISSA

Archipelago Raid 2007, yksi maailman kovimmista purjehduskilpailuista, käynnistyi tänään Ruotsista kohti Suomea. Kisaan ottaa osaa yhteensä 29 alusta ja 58 kilpailijaa 12 maasta. Kisa purjehditaan F18-luokan katamaraaneilla.

Nissan sponsoroi tämän vuoden kisassa neljää alusta - suomalaista, ruotsalaista, saksalaista ja ranskalaista. Suomalaisessa alusta luotsaavat Patrick Neuhaus ja Sampo Koskenohi. Hobiecat Nissan SWE -tiimissä purjehtivat puolestaan Kalle Kjerstadius ja Johan Tempelman, jotka viime vuonna johtivat kisaa sen puoliväliin asti, mutta päätyivät lopulta kuudennelle sijalle. Tänä vuonna tavoitteena on palkintokoroke.

Kilpailu kestää viisi vuorokautta. Reitti kulkee Björnöstä Tukholman ulkopuolelta Ruotsin, Suomen ja Ahvenanmaan saaristoon päätyen lopulta Sandhamniin ensi perjantaina 3.8.2007.

Nissan on panostanut tapahtumaan merkittävästi, ja se onkin osa Nissan Sport Adventure -konseptia. Markkinointikonseptin tarkoituksena on tarjota eri kohderyhmille inspiroivia elämyksiä eri urheilulajien avulla ja tätä kautta luoda yrityksen brändille lisäarvoa. Konseptia toteutetaan erilaisten tapahtumien, yhteistyökumppanuuksien ja tuotepromootioiden avulla.

- Meillä oli ilo saada tänä vuonna neljä joukkuetta mukaan Archilepago Raidiin. Haluamme tarjota kohderyhmillemme pääsyn ja - mikä tärkeintä - kouriintuntuvan mahdollisuuden osallistua mukaansatempaaviin urheiluseikkailuihin. Lisäksi haluamme viestiä yrityksen intohimosta aukoa uusia ja hieman erilaisia uria tapahtumamarkkinoinnissa, kertoo markkinoinnin tapahtumavastaava Lotta Westerlund Nissan Nordic Europesta.

Lisätietoja:

www.archipelagoraid.com

Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, puh. 010 770 5162, sporvali@nissan-europe.com