NISSAN VAHVISTAA HYÖTYAJONEUVOTOIMINTAANSA - ensimmäinen uusi konseptimalli esillä Tokio Motor Showssa

Nissan Motor Co., Ltd. on julkistanut hyötyajoneuvojen (LCV) kasvusuunnitelmansa: vuoden 2010 loppuun mennessä yhtiö tuo markkinoille uusia tuotteita ja laajentaa toimintaansa kasvavilla markkina-alueille. Ensimmäinen tulevaisuuden pakettiauto esitellään lokakuussa Tokio Motor Showssa.

– Nissanilla on pitkät perinteet hyötyajoneuvoissa. Meillä on Euroopassa merkittävä markkina-asema esimerkiksi Espanjassa, Italiassa, Ranskassa ja Britanniassa, joissa aiomme entisestään vahvistaa asemaamme. Lisäksi tehostamme toimintaamme muualla Euroopassa esittelemällä uusia kilpailukykyisiä tuotteita ja kehittämällä jälleenmyyjäverkostoamme, kertoo Nissan Europen myynnistä ja markkinoinnista vastaava varapääjohtaja Brian Carolin.

Suomessa ja muissa Pohjoismaissa sekä esimerkiksi Saksassa ja Britanniassa Nissan tekee jälleenmyyntiyhteistyötä Volvo Trucksin kanssa. Muille markkina-alueille Nissan suunnittelee nyt erillistä hyötyajoneuvojen myyntikanavaa. Tarkoituksena on kehittää toimintaa perustamalla "Van Competency Centre"-nimisiä keskuksia Nissan-autoliikkeisiin. Näin hyötyajoneuvojen yritys- ja yksityisasiakkaat saisivat suoraan myynti- ja huoltopalveluista erikoisammattiosaamista.

Nissanin kasvusuunnitelmiin kuuluu myös toiminnan laajentaminen paljon potentiaalia sisältävillä markkinoilla, kuten Venäjällä, Itä-Euroopassa sekä Turkissa.

Konseptimalli NV200 esillä Tokiossa

Nissan julkisti 23.7.2007 esittelevänsä maailmalle uuden innovatiivisen konseptimallin pienestä pakettiautosta lokakuun Tokio Motor Showssa. Mallinimeä NV200 kantavan konseptin mielenkiintoisin ominaisuus on kapseli, joka siirtyy ulos pysäköidyn pakettiauton kuormatilasta. Kapselin ollessa käytössä tyhjä kuormatila muuntautuu mobiilitoimistoksi. NV200 on Japanin ja Lontoon Nissan Design Centereiden yhteistyön tulos.

Luonnos NV200-mallista saatavilla osoitteessa: www.nissaneurope-newsbureau.com

***
Vuonna 2005 Nissan nimesi hyötyajoneuvot yhdeksi Nissan Value-Up -strategian painopistealueeksi. Kuluneen kahden vuoden aikana Nissan on saavuttanut huomattavia tuloksia hyötyajoneuvojen markkinoilla maailmanlaajuisesti; vuonna 2006 Nissan myi yhteensä 489 579 hyötyajoneuvoa, joista Euroopan osuus oli 48 778 kappaletta. Suosituin hyötyajoneuvo oli keskikokoinen Primastar-pakettiauto, jota myytiin 17 996 kappaletta. Toiseksi eniten myytiin lava-auto Cabstaria, 13 879 yksikön verran.

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen, puh. 010 770 5245, fheinonen@nissan-europe.com