NISSAN YHTEISKUNTAVASTUURAPORTOINNIN MAAILMAN TOP 50 JOUKKOON

TOKIO – Nissan Motor Co., Ltd:n yhteiskuntavastuiden raportointi on luokiteltu maailman 50 parhaan joukkoon johtavassa Global Reporters -vertailussa. Listalle mahtui viisi japanilaista yritystä ja Nissanin lisäksi vain yksi toinen autonvalmistaja, Ford Motor Company.

Tunnustus tuo esille Nissanin vahvan sitoutumisen yhteiskuntavastuuseen, joka perustuu yrityksen hyvän hallintotavan (corporate governance) sekä vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden periaatteisiin.

Nissan julkisti ensimmäisen vuotuisen ympäristöraporttinsa vuonna 1998 ja ensimmäisen yhteiskuntavastuuraporttinsa (Sustainability Report) vuonna 2004. Raportissa määriteltiin ympäristöasioiden lisäksi ensimmäistä kertaa myös Nissanin yhteiskuntavastuun käytännöt.

Tänä vuonna ilmestyneessä raportin kolmannessa painoksessa määriteltiin yhteiskuntavastuupolitiikalle uudet suuntaviivat ja yhdeksän avainaluetta. Avainalueita ovat rehellisyys, laatu, turvallisuus, taloudellinen osallistuminen, ympäristö, arvoketju, brändi, henkilöstö ja filantropia.

Global Reporters Survey

Liiketoimintastrategian konsultointi- ja asiantuntijayritys SustainAbility Ltd., YK:n ympäristöohjelma UNEP ja Standard & Poor’s (S&P) ovat vuodesta 1994 lähtien julkaisseet puolivuosittaisen vertailun, jossa arvioidaan globaalisti noin sadan yrityksen yhteiskuntavastuuraportointia yleisesti hyväksyttyjen standardien mukaisesti.

Arviointikriteereihin kuuluvat yrityksen kestävän kehityksen strategian läpinäkyvyys ja raportoitujen yhteiskuntavastuukäytäntöjen avoimuus sekä käytäntöihin sitoutuminen.

Yhteiskuntavastuuraportoinnin parhaat käytännöt vakiinnuttaneet yritykset pääsevät TOP 50 -listalle. Nissan oli nyt ensimmäistä kertaa 50 parhaan listalla ollen sijalla 49.

Lisätietoja:

Nissanin yhteiskuntavastuiden raportti: http://www.nissan-global.com/EN/COMPANY/CSR

Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen, puh. 010 7705 245, fheinonen@nissan-europe.com