Nissan yhteistyöhön Extreme-Duudsonien kanssa

Duudsonit osallistuu julkkisten suosimaan autokisaan, Gumballiin

Nissan Nordic Europe on sopinut yhteistyöstä Extreme-Duudsonien kanssa – he osallistuvat toukokuun lopussa Yhdysvalloissa ajettavaan Gumballiin Nissan Navara pick-upilla, joka on modifioitu Baywatch-henkiseksi. Duudsonien reissua voi seurata Nissanin Facebook-sivulla.

Kerran vuodessa järjestettävässä Gumballissa joukkueet ajavat noin 5.000 kilometriä. Tänä vuonna kisa ajetaan Amerikan mantereella. Maximillion Cooperin järjestämään kisaan osallistuu perinteisesti paljon julkkiksia. Viime vuonna mukana oli muun muassa räppäri Eve, näyttelijä David Hasselhoff, koripalloilija Dennis Rodman ja huippumalli Jodie Kidd.

Duudsonit osallistuivat Gumballiin ensimmäisen kerran viime vuonna ja saivat heti arvostetun Spirit of the Gumball –palkinnon. Joukkueeseen kuuluivat Jukka Hildén, H-P Parviainen, Jarno Leppälä ja Jarno Laasala. Kisapelinä oli tuolloin runsaasti huomiota herättänyt Duudson-ambulanssi.

Baywatch inspiraationa

Tänä vuonna joukkueen auto on Baywaytch-henkeen muunnettu Nissan Navara. ”Hasselhoffin inspiroimana haluttihin rakentaa baywatch-kärry, jolla lähetään suhaamaan Ameriikan halki. Apinan asuissa ja tekoviiksissä lähetään ottamaan mittaa muista joukkueista”, lupaa Jukka Hildén Duudsoneista.

Gumball starttaa tänä vuonna New Yorkista Times Squarelta 25. toukokuuta ja päättyy 31. toukokuuta Los Angelesiin. Reitti kulkee muun muassa Toronton, Santa Fen ja Las Vegasin kautta ja pysähtyy pariksi päiväksi Indianapolisiin legendaarisiin Indy 500 -kisoihin.

”Gumball on maailman uskomattomin roadtrip, missä 120 superautoa starttaa viikon kestävään ralliin. Jokainen ilta on täynnä mielettömiä bileitä, uskomattomia paikkoja sekä ihmisiä Travis Pastranasta lähi-idän sheikkeihin”, Hildén suitsuttaa.

Nissan teki ensimmäistä kertää yhteistyötä Jukka Hildénin kanssa helmi-maaliskuussa, kun Hildén luotsasi Suomen joukkuetta maailman ensimmäisessä Facebookissa esitettävässä tosi-tv-rallissa, Nissan Rumblessa. Kisassa neljä pohjoismaista joukkuetta kilpailivat toisiaan vastaan erilaisissa tehtävissä ympäri Pohjoismaita. Erityistä kisassa oli se, että autot liikkuivat ainoastaan Facebook-tykkäysten voimin. Suomen joukkue Duudson-Jukan johdolla keräsi kisan aikana enemmän Facebook-tykkäyksiä kuin muut maat yhteensä.

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: