NISSANILLA EDESSÄ VILKAS MAASTOPYÖRÄILYKAUSI

Nissan on ensi kesänä näyttävästi mukana suomalaisessa maastopyöräilyssä. Tahkon maastopyöräilymarathonin ja pyöräilytapahtuma Tour de Helsingin lisäksi Nissan ottaa osaa Finlandia-pyöräilymarathoniin. Samalla Finlandia-marathon liitetään osaksi Nissan MTB Cupia, jota ajetaan vuonna 2008 Suomen ohella Virossa ja Latviassa. Nissan on myös solminut kolmivuotisen yhteistyösopimuksen viimekauden maastopyöräilyn maailmancupvoittaja Pia Sundstedtin kanssa.

- Maastopyöräily on yksi Nissan Sports Adventure -konseptin avainlajeista. Markkinointikonseptin tarkoituksena on tarjota eri kohderyhmille inspiroivia elämyksiä eri urheilulajien avulla ja tätä kautta luoda yrityksen brändille lisäarvoa, kertoo Nissan Nordic Europen maastopyöräilytiimin vetäjä Katariina Laakkonen.

Viime keväänä Nissan kertoi solmineensa monivuotisen yhteistyösopimuksen kansainvälisen pyöräilyunionin (UCI) kanssa. Tulevan kauden maailmancupin osakilpailut käyttävät siten tänäkin vuonna nimeä The Nissan UCI Mountain Bike World Cup presented by Shimano. Viime vuoden maratonmatkojen cupin voittajaksi ajoi suomalainen Pia Sundstedt, joka tulevalla kaudella ajaa Rocky Mountain -tallissa Nissan henkilökohtaisena sponsorinaan.

Tahko MTB Nilsiässä 28.-29.6.2008
Kymmenettä kertaa järjestettävä Tahko MTB ajetaan nimensä mukaisesti Tahkovuorella. Kuuluisaksi muodostuneen 60 km lenkin lisäksi Tahkolla ajetaan myös perheiden picnic-kisaa ja ylämäkikilpailu aikaa vastaan. Railakasta perhetapahtumaa maustavat maastopyöräilykoulu aloittelijoille sekä tietysti kisabileet ja muut paikan päällä järjestettävät vapaa-ajanaktiviteetit. Katso myös: www.tahkomtb.fi

Nissan MTB Finlandia Messilässä 23.-24.8.2008
Finlandia-marathon, joka jakaa nimensä suositun Finland-hiihtotapahtuman kanssa, laajenee tänä vuonna koko perheen tapahtumaksi. Lisäksi se liittyy osaksi Nissan MTB Cupia, jonka muut kansainväliset osakilpailut ajetaan Virossa ja Latviassa. Tapahumapaikka Messilä sijaitsee muutaman minuutin ajomatkan päässä Lahdesta, noin reilun tunnin päässä Helsingistä.

Tour de Helsinki 7.9.2008
Tour de Helsinki (TdH) on Helsingin ympäristössä 140 kilometriä maantiellä ajettava kuntoajolenkki. Tapahtuma sai alkunsa vuonna 2005 Helsingin yliopisto-opiskelijoiden innokkaasta pyöräilyharrastuksesta, ja vuonna 2007 siihen sai ensimmäistä kertaa osallistua kuka tahansa. Tapahtuma starttaa ja päättyy Helsingin Velodromille. Matkan aikana tulevat Helsingin lisäksi tutuksi Espoon, Nurmijärven, Tuusulan, Sipoon ja Vantaan kauneimmat maisemat. Katso myös: www.tourdehelsinki.fi

***
Katso myös: www.nissan-sportsadventure.com, www.nissan-mtb.com (avautuu 18.2.2008)