NISSANIN HYÖTYAJONEUVOJEN YKSIKKÖ SAAVUTTAA MYYNTITAVOITTEENSA VUODEN ETUAJASSA

TOKIO – Nissan nimesi vuonna 2004 kevyet hyötyajoneuvot yhdeksi yrityksen kolmivuotisen Value Up -strategian peruspilareista. Strategian kunnianhimoisiin tavoitteisiin kuuluu käyttökatteen nostaminen kahdeksaan prosenttiin ja hyötyajoneuvojen myynnin lisääminen 40 prosentilla, jolloin vuosittainen kokonaismyynti kasvaisi yhteensä 434 000 yksikköön. Nissan tulee saavuttamaan tavoitteensa vuotta suunniteltua aiemmin.

Nissanin hyötyajoneuvot ovat tänä vuonna menestyneet hyvin maailmanmarkkinoilla. Tilikauden ensimmäisellä puoliskolla huhtikuusta syyskuuhun kevyitä hyötyajoneuvoja myytiin maailmanlaajuisesti yhteensä 242 760 yksikköä. Tämä vastaa yli puolta tavoitteesta, johon Value Up –strategiassa alun perin sitouduttiin koko tilikauden osalta.

- Kevyet hyötyajoneuvot ovat yksi Nissanin nopeimmin kasvavista liiketoiminta-alueista. Kasvu perustuu laajaan valikoimaan, jakeluverkoston parannuksiin ja maailmanlaajuisten tehokkuustekijöiden hyödyntämiseen. Määrätietoisen tuotekampanjan myötä lisäämme kevyiden hyötyajoneuvojen myynnin kasvua ja parannamme tuotteidemme markkina-asemaa, sanoo Nissan Nordic Europen kevyiden hyötyajoneuvojen yksiköstä vastaava Charles Forget.

Euroopassa Nissanin kevyiden hyötyajoneuvojen mallisto on alan laajimpia ja käsittää kaiken henkilöautosta johdetusta Kubistarista Atleon-kuorma-autoon. Siinä välillä ovat Primastar- ja Interstar-pakettiautot, jotka kattavat 2,7–3,51 tonnin segmentit sekä 4,5 tonnin luokkaan kuuluva uusi Cabstar.

Nissan Nordic Europe kertoi lokakuussa Nissanin kevyiden hyötyajoneuvojen jälleenmyyntiverkoston uudistuksista Pohjoismaissa. Yhteistyökumppanuudesta on sovittu Volvo Trucksin kanssa, joka alkaa myydä Nissanin Interstar-, Cabstar- ja Atleon-malleja.

Kuvia ja lisätietoja Nissanista: www.nissaneurope-newsbureau.com

Lisätietoja Nissanin Suomen LCV-markkinoista:

Nissan Nordic Europe Oy, LCV-toimintojen johtaja Charles Forget,
puh. 010 77 05 120, cforget@nissan-europe.com