NISSANIN QASHQAI URBAN CHALLENGE –PYÖRÄILYKIERTUE STARTTAA ENSI VIIKOLLA

Nissanin QASHQAI Urban Challenge -pyöräilykiertue polkaistaan käyntiin 4.-5.5. Iso-Britanniassa. Kyseessä on ensimmäinen freeride-kiertue, joka sisältää viisi maata ja viisi lajia viiden viikonlopun aikana. Tapahtuman palkintosumma 200 000 euroa on korkein koko maastopyöräilyn tähänastisessa historiassa. Kiertue televisioidaan laajalti Euroopassa.

QASHQAI Urban Challenge on freeride-kilpailu, jossa maailman parhaat maastopyöräilijät kilpailevat kaupunkiympäristössä 200 000 euron palkinnosta. Lajeiksi on valittu North Shore, Dirt, Street, Park ja Big Air, jotka ovat vauhdikkaita seurattavia ja muistuttavat enemmän motocrossia tai trialia
kuin perinteistä maastopyöräilyä.

Tapahtumat yhdistävät ainutlaatuisella tavalla freeride-maailman parhaat puolet, kaupunkiympäristön sekä kaupunkilaiset. Kiertuekaupungeiksi on valittu Newcastle, Milano, Madrid, Köln ja Pariisi.

Kaupunkiympäristössä ajettava freeride on maastopyöräilyn progressiivisin alalaji, joka kuvastaa trendin siirtymistä avoimista metsämaastoista kaupunkien keskustoihin. Nissan haluaa brändinä olla ensimmäisten joukossa tukemassa freeriden nousua. QASHQAI Urban Challenge onkin liitetty osaksi Nissanin uuden crossover-malli QASHQAIn lanseerausta.

"Freeride-ajaja kuvastaa hyvin uuden QASHQAIn henkeä. Molemmat nauttivat haasteista ja kaupunkiympäristön jokapäiväisten esteiden ylittämisestä. Tämä yhteinen kaupunkiympäristöstä nauttimisen tunne on saanut Nissanin haastamaan ammattipyöräilijät todistamaan, ovatko he ovat yhtä katu-uskottavia kuin QASHQAI", kertoo Nissan Europen markkinoinnin varapääjohtaja Paul Willcox.

Lisätietoja kilpailijoista, kilpailukaupungeista, -lajeista ja -aikatauluista sekä kiertueen etenemisestä: www.nissan-QASHQAIchallenge.com

Kiertueaikataulu
Newcastle, Iso-Britannia 04.–05.5.2007 North Shore
Milano, Italia 11.–12.5.2007 Dirt