PIVO 2 JA NISSAN CUBE MUKANA EUROOPPALAISESSA MUOTOILUNÄYTTELYSSÄ

Nissanin innovatiivinen Pivo2-konseptiauto ja kompakti Cube ovat mukana eurooppalaisessa muotoilunäyttelyssä, jonka teemana on “Japan Car – Designs for the Crowded Globe.” Pivo2 ja Cube ovat näytillä 1.-9.11. Pariisin Cité des Sciences -tiedekeskuksessa. Sieltä matka jatkuu Lontoon tiedemuseoon, jossa autoja esitellään 29.11.2008–19.4.2009.

Näyttely on osa tapahtumasarjaa, jolla juhlistetaan Japanin 150-vuotisia diplomaattisuhteita kahden isäntämaan, Ranskan ja Ison-Britannian, kanssa. Näyttelyn järjestävää Design Platform Japania ovat johtaneet Japanin kansainvälisesti tunnetuimpiin arkkitehteihin kuuluva Shigeru Ban ja maailmanlaajuisen Muji-vaateketjun taustalla vaikuttava graafinen suunnittelija Kenya Haran.

Näyttelyssä on esillä 14 ajoneuvoa seitsemältä japanilaiselta autonvalmistajalta, jotka lisäksi esittelevät yhtiöidensä kaikkein edistyksellisintä teknologiaa. Näyttely rakentuu kolmen teeman – koon, ympäristön ja “liikkuvien kaupunkisolujen” – ympärille.

Nissanin esittelemistä autoista Pivo2:ssa on useita urbaanin liikkumisen totuttuja rajoja rikkovia teknisiä ominaisuuksia, kuten 360 astetta pyörivä ohjaamo, jonka ansiosta kuljettajan ei tarvitse koskaan peruuttaa. Nimensä mukaisesti kuutiomaisessa Cube-mallissa on tilava matkustamo ja runsaasti käytännöllistä säilytystilaa – kaikki ainutlaatuisen epäsymmetrisen ulkokuoren sisällä. Japanilaisen arkkitehtuurin parhaiden periaatteiden mukaisesti molemmat autot ovat esteettisiä myös sisältä.

Lisätietoja:

Nissan Nordic Europe Oy - viestintäjohtaja Taina Erkkilä, puh. 010 770 5311,