Uuden Nissan Qashqain myynti alkaa 24. helmikuuta

Suomen rekisteröintitilastojen kärkisijoilla pitkään pysyneen Nissan Qashqain seuraaja on nyt täällä. Täysin uuden Qashqain myynti alkaa maassamme virallisesti maanantaina 24.2

Nissan Qashqai on ollut jo pitkään crossover-markkinoiden kärkisijoilla ja autoa on valmistettu yli 2 miljoonaa yksilöä. Suomessa Qashqai oli vuonna 2012 Suomen ostetuin henkilöauto ja vuonna 2013 se ylsi edelleen kärkikolmikkoon.

Uuden Nissan Qashqain ennakkomyynti on ollut vilkasta ja sadat asiakkaat tilasivat auton ennakkoon ilman koeajomahdollisuutta, osa pelkkien kuvien perusteella.

"Olemme erittäin ilahtuneita uuden Qashqain herättämästä kiinnostuksesta. Kun Qashqai tuotiin markkinoille vuonna 2007, se oli crossover-segmentin pioneeri ja nyt meillä on ilo esitellä markkinoiden ensimmäinen toisen sukupolven crossover. Meillä on vahva usko siihen, että suomalaiset ottavat uuden Qashqain suosikikseen ja se nousee edeltäjänsä tavoin rekisteröintitilastojen kärkisijoille", sanoo Nissanin Suomen maajohtaja Sanna Kaipia.

Yksi ensimmäisistä asiakkaista oli muuramelainen Kari Saarinen, joka vaihtoi Nissan Juke DIG-T:n pronssinväriseen Nissan Qashqai 1.2 DIG-T:hen. Saarinen sai autonsa jo helmikuun alkupuolella.

"Vaihdoin kolme vuotta vanhan Juken uuteen Qashqaihin. Aikaisemmin minulla on ollut vuoden 2008 Nissan Almera. Olen ehtinyt viikon aikana ajella jo 700 km, ja olen ollut erityisen tyytyväinen autoon. Tilaa riittää ja autosta löytyy tarpeeksi vääntöä vaikka siinä on 1.2 litrainen bensiiniturbokone", kertoo Saarinen ensimmäisistä kokemuksistaan. Hän ihastui Qashqain ulkonäköön ja muotoiluun eikä sen takia kaivannut edes koeajoa, vaikkei Qashqaita ollut ennen omistanutkaan.

Täysin uuden Qashqain virallinen lanseerausnäyttely järjestetään 28.2.-2.3. kaikissa Nissan-jälleenmyyntiliikkeissä.

Uuden Qashqain hinnat alkaen:

Qashqai 1.2 DIG-T - 22 691 €

Qashqai 1.5 dCi - 24 690 €

Qashqai 1.6 dCi - 26 990 €

Qashqai 1.6 dCi 4WD - 30 591 €

Qashqai 1.6 dCi Xtronic - 28 491 €

Lisätietoja:

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy. Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 14 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 635 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita, hyötyajoneuvoja sekä Nissan LEAFeja, joka on maailman suosituin täyssähköauto. Nissan LEAFin käyttäjistä 97 prosenttia on tyytyväisiä autoonsa, ja 95 prosenttia on valmiita suosittelemaan autoa myös ystävilleen.  Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 181 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: