YLI 100 000 NISSAN NOTEA MYYTY EUROOPASSA

Nissan NOTEa on myyty Euroopassa jo yli satatuhatta kappaletta, joista Suomessa n 2000. Myyntimäärällään NOTE on Suomen myydyin ja Euroopan kolmanneksi myydyin malli omassa segmentissään.

NOTE on löytänyt paikkansa niin lojaaleiden Nissan-asiakkaiden kuin ensimäistä kertaa Nissanin ostaneiden keskuudessa: joka toiselle NOTE on ollut ensimmäinen Nissan-ajoneuvo.

Myös sukupuoli- ja ikäjakaumat ovat tavallista tasapainoisemmat: kolmasosa kaikista NOTE-asiakkaista on ollut naisia ja yli puolet alle 50-vuotiaita. Suhteellisen tasainen sukupuoli- ja ikäjakauma kertovat NOTEn perheajoneuvoluonteesta. Ne korostavat NOTEn roolia jokapäiväisenä koko perheen ajoneuvona, joka useimmiten on perheen ainoa auto.

Menestyksen avaimina muotoilu, tilavuus ja käytännöllisyys

Lähes kolme neljäsosaa NOTEn hankkineista on aiemmin omistanut sitä suuremman segmentin ajoneuvon, tavallisesti C-segmentin viistoperäisen mallin. Nämä asiakkaat ovat olleet kiinnostuneita NOTEn suurista sisätiloista suhteessa sen kompakteihin ulkomittoihin.

NOTEn ostajien tärkeimpiä ostopäätökseen vaikuttaneita tekijöitä ovat olleet käytännöllisyys ja tilavuus. Asiakkaat ovat havainneet, että auton suhteellisen lyhyestä pituudesta (4,08 m) huolimatta takamatkustajien jalkatilat ovat samaa luokkaa kuin esimerkiksi Audi A6:ssa tai 5-sarjan BMW:ssä. Lisäksi NOTEn tavaratilan koko on yksi luokkansa suurimmista (280–1 332 litraa).

Yli kolmasosa NOTEn ostajista ilmoitti hankkineensa ajoneuvon myös sen korin muotoilun ansiosta. Muotoiluun kiinnitettiinkin erityistä huomiota suunnittelun aikana, sillä pieniä perheautoja pidetään yleensä muotoilultaan hyvin tavanomaisina. Lisäksi ostopäätöksiin ovat vaikuttaneet NOTEn dynaaminen suorituskyky ja helppo ajettavuus, joiden ansiosta nyt myös perheauton omistajat ovat voineet nauttia ajamisesta.

Suomessa hinta-laatusuhde ja monipuoliset varustetasot ovat kallistaneet vaa'an NOTEen. Suosituin varustetaso on ollut Visia, alin kolmesta eri tasosta, jonka on valinnut käyttöönsä lähes kaksi kolmasosaa kaikista suomalaisista NOTEn ostajista. Suosituin moottorivaihtoehto on ollut 1,6 L bensiini. Suosituin väri on ollut hopeanharmaa, mutta myös harvinaisemmat värit, kuten Café Latte tai Sport Blue, ovat olleet suosittuja.

Lisätietoja:
Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen,