Nitor Delta nimitti johtoonsa ketterän talousosaajan

Digitaalinen insinööritoimisto Nitor on nimittänyt ketterän konsultoinnin liiketoimintansa johtoon Rami Sirkiän. Nitor Deltan toimitusjohtajana aloittava Sirkiä on talousosaaja, jonka toinen jalka on tukevasti tutkimus- ja kehitystyössä. Hänen vastuulleen tulee Nitor Deltan operatiivinen johtaminen, myynnin johtaminen ja liiketoiminnan kehittäminen.

Tiedote 28.9.2015

Rami Sirkiä on toiminut viimeisen vuoden itsenäisenä konsulttina ja tehnyt läheistä yhteistyötä Nitor Deltan kanssa. Hän on tuottanut Nitorin asiakkaille merkittävää lisäarvoa erityisesti taloustoimintojen ketteröittämisessä. Tätä ennen Sirkiä on työskennellyt muun muassa Nokian Finance & Control -yksikössä sekä Mobile Phonesin tuotekehityksessä.

”Rami on tunnettu kasvo ketterän kehittämisen piirissä toimiville ja esiintyy usein ketterään budjetointiin liittyvissä tapahtumissa. Nitorin digitaalisten insinöörien joukkoon hän tuo talousosaamisellaan erittäin tärkeää ja kysyttyä lisäpotkua”, Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi sanoo.

Aiemmassa roolissaan Nokia Mobile Phonesilla Rami Sirkiä oli keskeisesti mukana tuotekehityksen budjetoinnin ja taloussuunnittelun muuttamisessa ketterään toimintamalliin. Seurauksena Nokia Mobile Phones sai aikaan merkittäviä säästöjä ja samalla vapautti tuotekehityksen aikaa niihin tehtäviin, joissa ihmiset olivat tuottavimpia ja motivoituneimpia.

”Digitalisaation myötä ohjelmistokehitys on yhä tärkeämmässä roolissa lähes kaikissa yrityksissä. Kun tuotekehitys ja sen johtaminen on ketterää, myös budjetoinnin ja ylimmän johdon on muututtava. Kokonaisketteryys on tulevaisuutta”, Rami Sirkiä sanoo.

Ennen uraansa Nokialla Sirkiä on työskennellyt myös liikkeenjohdon konsultoinnissa KPMG:llä. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri pääaineenaan laskentatoimi.

Lisätietoa:

Matti Vilmi, Toimitusjohtaja
E-mail: matti.vilmi@nitor.fi

Rami Sirkiä, Toimitusjohtaja, Nitor Delta
E-mail: rami.sirkia@nitor.fi

Nitor on digitaalinen insinööritoimisto, joka auttaa asiakkaitaan osumaan liikkuvaan maaliin. Kestävään digitaaliseen kehitykseen sitoutunut Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Koulutustarjonta tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Nitorin digi-insinöörien missio on valjastaa digitalisaatio luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsinkiläisyritys työllistää yli 80 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa. Nitor on palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista.