Nitorin liikevaihto kasvoi 49 % vuonna 2017

Helsingissä ja Tukholmassa toimivan Nitorin liiketoiminta jatkoi voimakasta laajentumistaan vuonna 2017. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuodenvaihteessa päättyneellä tilikaudella 49 % ja oli 21,1 miljoonaa euroa. Liikevoitto (EBIT) nousi 58 % ja oli 4,35 miljoonaa euroa. Suomen parhaaksi työpaikaksi valitun digitaalisen insinööritoimiston kasvua siivitti asiakkaiden kasvanut halukkuus investoida digitaaliseen kehitykseen.

Syksyllä 2017 Nitor perusti maayhtiön Ruotsiin avaamalla toimiston Tukholmaan. Nitorin liiketoiminnan kasvua vauhdittivat kansainvälistymisen lisäksi yhteistyön syveneminen ja monipuolistuminen nykyisten asiakkaiden kanssa.

"Pohjoismaiset organisaatiot investoivat liiketoimintansa digitalisointiin yhä enemmän. Tämä kehitys näkyi markkinoilla vahvasti koko viime vuoden ajan. Saimme juhlia kymmenvuotista taivaltamme hienoissa merkeissä: paitsi että liiketoimintamme kasvoi voimakkaasti ja saavutimme uusia markkinoita, meidät myös valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi”, Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi kertoo.

Nitor on viime vuosina kehittänyt palveluitaan ja vahvistanut erityisesti digitaalisen designin, mobiili­kehittämisen ja valmennus- ja koulutus­­liiketoiminnan alueita. Kuluneen vuoden aikana Nitor jatkoi palvelujensa kehittämistä esimerkiksi datan, tekoälyn ja palvelu­­muotoilun alueilla. Tämän kehityksen myötä uusia osaajia on rekrytoitu ja rekrytoidaan edelleen.

Liiketoiminnan laajentamisen lisäksi Nitor investoi jatkuvasti kulttuurinsa kehittämiseen. Nitor palkittiin viime vuonna Euroopan neljänneksi parhaana työpaikkana ja nyt alkuvuodesta Suomen parhaana työpaikkana.

“Olemme nyt monimuotoisempia kuin koskaan. Vaikka kasvumme jatkuu kaikilla mittareilla, kokeileva kulttuuri ja henkilöstön itseohjautuvuus ovat jatkossakin toimintamme ytimessä. Kun työ koetaan mielekkääksi, osaaminen kehittyy ja yritys menestyy”, Nitorin operatiivinen johtaja Olli Auvinen sanoo.

E-mail: matti.vilmi@nitor.com

Olli Auvinen, Nitor
E-mail: olli.auvinen@nitor.com

Nitor on Digitaalinen insinööritoimisto, joka on sitoutunut kestävään digitaaliseen kehitykseen. Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Nitorin Digitaaliset insinöörit valjastavat digitalisaation luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsingissä ja Tukholmassa toimiva yritys työllistää kaiken kaikkiaan yli 160 asiantuntijaa. Ketterä työkulttuuri on osa ydintämme. Koulutustoimintamme tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien ja lean-menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Vuonna 2007 perustettu Nitor on vuosien aikana palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.com.