Kyberturvan olympialaiset: Nixulle hopeaa

Nixu Oyj Lehdistötiedote 10.10.2018 kello 9:00

Kyberturvayhtiö Nixun joukkue, Team NX, sijoittui hopealle vuoden 2018 Global Cyberlympics -hakkerikilpailussa

Global Cyberlympics (www.cyberlympics.org) on vuosittain järjestettävä kilpailu, joka levittää tietoisuutta kyberturvallisuudesta ja sen eettisestä toiminnasta haastamalla joukkueita kaikkialta maailmasta ratkaisemaan erilaisia hakkerointiin ja tietoturvaan liittyviä tehtäviä.Kilpailu on haastanut jo vuodesta 2012 alan osaajia ja aiheesta kiinnostuneita eri puolelta maailmaa kamppailemaan toisiaan vastaan mm. digitaalisessa forensiikassa, web-sovellusten ja järjestelmien haavoittuvuustutkinnassa, haittaohjelmien analysoinnista sekä muissa teknistä osaamista vaativissa tehtävissä. Kilpailussa tiimit suorittavat sarjan haasteita, joiden sisältö vaihtelee aihealueiden välillä vaatien luovaa ajattelua ja kokemusta alan eri osa-alueilta.

Tänä vuonna kilpailuun osallistui peräti yli 130 joukkuetta ympäri maailmaa, joista finaaliin pääsivät maanosien kaksi parasta joukkuetta sekä viime vuoden voittaja. Finaalipaikkaa tavoitellessaan Nixun kuuden hengen asiantuntijatiimi kohtasi kovan vastuksen mm. suurten teknologiayritysten tiimeistä, mutta selvitti lopulta tiensä palkintosijalle.

Euroopan taso oli tänä vuonna erittäin kova, mistä kertoo myös se, että kilpailun ensimmäinen ja toinen sija menivät kummatkin eurooppalaisille joukkueille. Voiton nappasi SectorC ja hopeasijan Nixun Team NX. Pronssisija meni Australiaan TSS-joukkueelle.

”Menestyksemme perustui ennen kaikkea vahvaan tahdonvoimaan. Meillä oli myös matkassa vähän onnea ja paljon kahvia”, kertoo Nixun joukkue iloisesti ja jatkaa, "Olimme todella tyytyväisiä lopputulokseen. Oli mahtavaa tuoda kotiin hopeamitali heti finaaliin päästyämme."

”Hoppee ei oo häppee! Palkintosijoitus kovatasoisessa kisassa kuvastaa hyvin Nixun asiantuntijoiden rautaista ammattitaitoa, sinnikkyyttä ja ennen kaikkea intohimoa kyberturvaa kohtaan. Mahtavaa oli myös joukkueemme kokoonpano, jossa yhdistimme kovia osaajia tulevaisuuden lupauksiin. Tämä menestys juhlistaa hienosti Nixun 30-vuotista taivalta tietoturvan parissa”, summaa Nixun toimitusjohtaja Petri Kairinen.

Toimitusjohtaja Petri Kairinen, Nixu Oyj
puhelin +358 40 832 1832, sähköposti: petri.kairinen@nixu.com

Nixu tarjoaa kyberturvapalveluita, missiona pitää digitaalinen yhteiskunta toiminnassa. Intohimomme on auttaa organisaatioita hyödyntämään digitalisaatiota turvallisesti. Tuotamme yhdessä asiakkaidemme kanssa käytännönläheisiä ratkaisuja liiketoiminnan jatkuvuuden, digitaalisten palvelujen helpon saatavuuden ja tietosuojan varmistamiseksi. Haluamme olla paras työpaikka yli 300 kyberturva-ammattilaisen tiimillemme, joka tekee työtä käytännönläheisten ratkaisujen löytämiseksi. Nixun juuret ovat Pohjois-Euroopassa ja nykyään sijaitsemme neljällä mantereella, palvellen asiakkaita ympäri maailman. Nixu Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.

Avainsanat: