Media-alan digitalisaatio haastaa tietoturvan

Sanoma-konserni valitsi Nixun globaaliksi tietoturvakumppanikseen.

Lehdistötiedote 21.9.2016
Julkaisuvapaa kello 8:00

Media-alan digitalisaatio haastaa tietoturvan

Sanoma-konserni valitsi Nixun globaaliksi tietoturvakumppanikseen.

Sanoma-konsernin tavoitteena on olla luotettu ja vastuullinen media-alan toimija, joka panostaa vahvasti hyviin tietoturva- sekä tietosuojakäytäntöihin kaikissa konsernin toiminnoissa. Tavoitteena on rakentaa konsernin laajuiset tietoturvan ratkaisut niin, että ne tukevat ja palvelevat voimakkaassa murroksessa elävää liiketoimintaa, eivätkä perinteiseen tapaan hidasta sitä.

Sanoma-konserni valitsi tietoturvakumppanikseen suomalaisen Nixun, jonka kattavat tietoturvapalvelut sekä kyky tukea Sanoman tytäryhtiöitä myös ulkomailla, vastaavat erinomaisesti Sanoman globaaleihin tarpeisiin.

Allekirjoitettu yhteistyösopimus sisältää Nixun Security Engineering –tiimin, jonka teknisiä kyvykkyyksiä voidaan hyödyntää tietoturvan- ja tietosuojan sisällyttämiseen kaikessa palvelukehityksessä, haavoittuvuuksienhallintapalvelun sekä Threat Intelligence –palvelun, jolla voidaan muun muassa ennakoida mahdollisia kyberhyökkäyksiä.

Digitalisaation muutosvoima vaikuttaa yritysten liiketoimintaympäristöön toimialasta riippumatta. Digitalisaatio kehittää yhteiskuntaa, kuten teollistuminen aikoinaan. Samalla kun liiketoimintamahdollisuudet kasvavat, lisääntyvät myös tietoturvariskit. Erityisen voimakkaasti digitalisaatio vaikuttaa media-alaan, jossa kutistuvat printtimedian tuotot pakottavat perinteisetkin toimijat miettimään strategiansa uudestaan. Vaihtoehtoina on taistella eturintamassa tai jäädä jalkoihin. Uudet toimijat sekä voimakkaasti kehittyvät teknologiset mahdollisuudet, kuten virtuaalitodellisuus, tulevat muokkaamaan kilpailukenttää voimakkaasti. Selvitäkseen voittajana median on tuotava markkinoille uusia digitaalisia palveluita yhä nopeammin.

”Media-alan suurena toimijana Sanoma on tarttunut digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin etujoukoissa ja samalla nähnyt tietoturvan ja kyberuhkien kriittisen merkityksen maineenhallinnan, liiketoiminnan sujuvuuden ja kasvun mahdollistamisen kannalta. Nixun eritysosaaminen tietoturvan eri alueilla ja ketteryys vastaavat erinomaisesti Sanoman nopeatempoisen kehityksen tarpeisiin”, Sanoman teknologiajohtaja Kai Taka-aho kertoo.

Nixun kaupallinen johtaja Valtteri Peltomäki kommentoi: "Yhteiskunnan digitalisoituessa perinteinen palomuureihin ja virustorjuntaan nojaava tietoturvatoiminta ei riitä hallitsemaan kasvavia kyberriskejä. Sanoma-konsernin määrätietoisuus tietoturvan alueella osoittaa edelläkävijyyttä myös digitalisaatiokehityksessä. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tarjota Sanomalle kokonaisvaltaisen valikoiman kyberturvapalveluita suojaamaan heidän liiketoimintaansa. Haluamme olla Sanomalle kyberturvakumppani, joka mahdollistaa uusien digitaalisten palveluiden nopean ja turvallisen käyttöönoton sekä saatavuuden kyberuhkista huolimatta."

Kaupallinen johtaja Valtteri Peltomäki, Nixu Oyj
puhelin: +358 40 704 0808, sähköposti: valtteri.peltomaki@nixu.com

Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Oyj
puhelin: +358 40 673 8977, sähköposti: hanna.johde@sanoma.com

Nixu Oyj on kyberturvayhtiö. Huolehdimme asiakkaidemme kyberturvallisuudesta sisäisen tietohallinnon, sähköisen liiketoiminnan sekä teollisen internetin ratkaisualueilla. Asiakasorganisaatiomme luottavat osaamiseemme hankkeissa, joissa edellytetään tietoturvan suunnittelua, toteutusta tai tarkastusta. Varmistamme asiakkaidemme tietojen luottamuksellisuuden, liiketoiminnan jatkuvuuden sekä sähköisten palvelujen toimivuuden ennakoimalla ja ehkäisemällä kyberturvallisuuteen liittyviä riskejä.

www.nixu.fi, www.nixu.fi/blogi sekä twitter: @nixutigerteam

Sanoma lyhyesti:

Sanoma on median ja oppimisen edelläkävijä, jolla on päivittäin vaikutus miljoonien ihmisten elämään. Tarjoamme kuluttajille merkityksellistä sisältöä, yritysasiakkaillemme ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja ja autamme opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja. Sanoma toimii Suomessa, Hollannissa, Belgiassa, Puolassa ja Ruotsissa. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 1,7 miljardia euroa ja työllistimme yli 6 000 ammattilaista. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.sanoma.com