Nixu Challenge vastaa hallituksen tietoturvahankkeeseen - nuorille jälleen luvassa oikeita kesätöitä kyberturvallisuuden parissa

Lehdistötiedote 12.2.2016
Julkaisuvapaa kello 9:30

YLE uutisoi keskiviikkona 10.2.2016: "Hallitus kutsuu nörtit nostamaan Suomen tietoturvan ykkösmaaksi". Nixu haluaa kantaa kortensa kekoon ja lupaa nuorille jälleen oikeita kesätöitä kyberturvallisuuden parissa. Hallituksen näkemyksen mukaan Suomi on nostettavissa tietoturvan ykkösmaaksi maailmassa - "nuorten nörttien" avulla. Samat nuoret osaajat ovat YLEn uutisoinnin mukaan tähän asti haastaneet hakkerintaidoillaan tietoturvan iskiessään järjestelmän aukkoihin. Nixu toivottaa hallituksen kannanoton lämpimästi tervetulleeksi ja käynnistää edellisvuosien positiivisten kokemusten myötä harjoittelija- ja kesätyöohjelman kyberturvallisuudesta kiinnostuneille yli 15-vuotiaille nuorille. Ohjelmalla Nixu etsii sekä vakituisia että kesätyöntekijöitä. Kyseessä on Nixun kolmas Challenge - edellisvuoden kesätyöntekijöistä 30 % sai Nixussa vakituisen työpaikan.

Nixu haluaa osaltaan edesauttaa tietokoneita ja ohjelmointia harrastavien nuorten työllistymistä kyberturva-alan oikeisiin tehtäviin. Ohjelman hakuprosessiin kuuluvalla teknisellä haasteella Nixu uskoo tavoittavansa alan parhaat osaajat, jotka eivät välttämättä muutoin innostuisi lähettämään CV:tään. Ratkaisemalla yhden tai useamman haasteen, osa haastatteluiden vaatimista teknisistä testauksista on jo tehty. Tavoitteena on myös, että jo osaavat tekijät innostuvat testaamaan taitojaan teknisellä pähkinällä.

Tarkoituksena on työllistää kymmenkunta nuorta, jotka pääsevät näyttämään kyntensä aidoissa kyberturva-alan töissä. Viimevuotiseen tapaan kesätyöpaikan saaneilla nuorilla on mahdollisuus testata taitonsa myös kansainvälisessä Cyberlympics-kilpailussa.

Nixu haluaa lisäksi jakaa nuorille tietoa tietoturvasta luentosarjan välityksellä ja ohjata sekä kannustaa nuoria käyttämään taitojaan todellisissa haasteissa - tekemään kyberturvasta totta ja pitämään digitaalisen yhteiskunnan pyörät pyörimässä.

"Suomessa on paljon taitavia tietokoneita ja ohjelmointia harrastavia nuoria, jotka ovat kiinnostuneet kyberturvallisuudesta. Nixu haluaa tarjota näille nuorille mahdollisuuden näyttää kyntensä aidoissa kyberturva-alan töissä ja näyttää mitä yhteiskunnallista hyvää kukin voi saada aikaan. Nixun harjoittelijaohjelmassa nuorilla on mahdollisuus päästä viikoittain opettelemaan haavoittuvuustutkintaa, murtotestaamista, tietomurtotutintaa, takaisinmallinnusta ja muita edistyneitä teknisiä hakkerointitaitoja alan johtavien asiantuntijoiden johdolla. Harjoitteluohjelmaan osallistujat saavat asiantuntijoiden ohjausta tietoturva-alan oikeissa tehtävissä", kertoo Sari Sykkö, People Operations Manager, Nixu Oyj

Haku Nixun Challenge -harjoitteluohjelmaan käynnistyi teknisen haasteen ratkaisemisella 3.2.2016 alkaen. Hakuaika päättyy 29.2.2016. Lisätietoja kesätyöohjelman sivustolta challenge.nixu.com.

Sari Sykkö, People Operations Manager, +358 40 712 7607, sari.sykko@nixu.com

Nixu lyhyesti
Nixu Oyj on kyberturvayritys. Huolehdimme asiakkaidemme kyberturvallisuudesta sisäisen tietohallinnon, sähköisen liiketoiminnan sekä teollisen internetin ratkaisualueilla. Asiakasorganisaatiomme luottavat osaamiseemme hankkeissa, joissa edellytetään tietoturvan suunnittelua, toteutusta tai tarkastusta. Varmistamme asiakkaidemme tietojen luottamuksellisuuden, liiketoiminnan jatkuvuuden sekä sähköisten palvelujen toimivuuden ennakoimalla ja ehkäisemällä kyberturvallisuuteen liittyviä riskejä.

Vuoden 2014 pro forma -liikevaihtomme oli 17 miljoonaa euroa ja toimintamme on kannattavaa. Yli 150 kyberturvan asiantuntijaamme syventävät osaamistaan eri palveluihin erikoistuneissa tiimeissä, nixulaisittain zoneissa. www.nixu.fi, www.nixu.fi/blogi sekä twitter: @nixutigerteam