ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTOKSISTA

Nokian Renkaat Oyj   Pörssi-ilmoitus  9.7.2010 klo 13.45

Nokian Renkaat on vastaanottanut 9.7.2010 Invesco Limitedin ilmoituksen, jonka mukaisesti Invesco Limitedin omistusosuus Nokian Renkaista on noussut yli 5 % rajan 5.7.2010 tehtyjen osakekauppojen seurauksena. Invesco Limited omistaa nyt yhteensä 6 365 866 kpl Nokian Renkaiden osaketta, mikä edustaa 5,00 %:n osuutta yhtiön yhteensä 127 189 830 osakkeesta ja äänimäärästä.

Jakelu: NASDAQ OMX, media ja www.nokiantyres.com

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu yli 600 myyntipistettä 19 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2009 oli noin 800 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3.300. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja www.nokiantyres.com