Nokian kuorma- ja linja-auton renkaiden tuotevalikoima uudistui: Nokian Hakkapeliitta Truck ja Nokian Hakka Truck raskaan sarjan ammattilaisille

NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK – Omassa luokassaan kaikkialla, missä talvi tunnetaan.

Pohjoisiin keleihin ja ääriolosuhteisiin kehitetty Nokian Hakkapeliitta Truck -tuoteperhe laajenee ja tarjoaa nyt kattavamman valikoiman erinomaisen talvipidon takaavia etu- ja vetorenkaita.

Nokian Hakkapeliitta Truck –renkaat rullasivat markkinoille täysin uudessa rengaskoossa, kun 70-sarjalaiset ilmestyivät esittäytymään. Hakkapeliitta-renkaat laitetaan alle syysasennuksessa, jolloin ne takaavat parhaan hyödyn käyttäjälleen. Uusi sarja soveltuu käytettäväksi erinomaisesti erityyppiseen ajoon niin kuorma-autoissa kuin busseissa.

Nokian Hakkapeliitta Truck F ja Nokian Hakkapeliitta Truck E -renkaat antavat erinomaisen talvipidon ja hyvän kulumiskestävyyden. Ajotuntuma on vakaa ja täsmällinen. Hakkapeliitta -talvirenkaissa yhdistyvät pitkät perinteet ja moderni tekninen osaaminen.

Talvieturenkaat

• 295/80R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK F Tulossa keväällä 2011
  • 315/70R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK F Uutuus
  • 315/80R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK F
  • 385/65R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK F

Talvivetorenkaat

• 295/80R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK E
  • 315/70R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK E Uutuus
  • 315/80R22.5 NOKIAN HAKKAPELIITTA TRUCK E

NOKIAN HAKKA TRUCK – Laadukkaita kilometrejä haastaviin olosuhteisiin.

Nokian kuorma-autonrenkaisiin otetaan käyttöön henkilöautorengaspuolelta tuttu Hakka-nimitys. Nokian Renkaat on perinteisesti käyttänyt Hakka-nimeä kuvaamaan kesärenkaitaan ja kuorma-autopuolella nimitys tulee tekemään tutuksi ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja renkaita. Jatkossa kaikki uudet ympärivuotiseen käyttöön tarkoitetut premium-renkaat tullaan nimeämään Nokian Hakka Truck -renkaiksi.

Hakka-nimi otetaan heti käyttöön muutaman olemassa olevan tuotteen ja kokouutuuden voimin. Nokian kuorma-autonrenkaiden valikoimasta erityisesti etuakselille pitkään- ja keskipitkään ajoon pääteille tarkoitettu Nokian NTR-861 kantaa jatkossa nimeä Nokian Hakka Truck 861. Rengas soveltuu hyvin myös perävaunukäyttöön. Myös NTR-844 rengas muuttaa nimeä Nokian Hakka Truck 844:ksi. Se soveltuu erityisen hyvin trailerikäyttöön, mutta rengasta voidaan käyttää myös eturenkaana.

Uutta nimeä kantavat tuotteet tulevat myyntiin kevään 2011 aikana. Tiedote 19.5.2011

Etuakselille

• 295/80R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 861
  • 315/70R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 861 Tulossa keväällä 2011
  • 315/80R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 861
  • 385/65R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 861

Perävaunuihin

• 265/70R19.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 844
  • 275/70R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 844
  • 385/65R22.5 NOKIAN HAKKA TRUCK 861

Lisätietoja:

Kuljetus 2011 –messuilla lisätietoja Nokian Renkaiden tuotteista Vianorin osastolta C105.

Nokian Renkaat Oyj
www.nokianrenkaat.fi/kuorma-autonrenkaat

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu yli 700 myyntipistettä 20 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli noin 1 058 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3.500. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja www.nokiantyres.com

Yrityksestä

Asiakkaille ja kuluttajille lisäarvoa tuottavat tuotteet, joiden kehitystyö perustuu vaativien pohjoisten olojen tuntemukseen ja erikoisosaamiseen: talvirenkaat, SUV-renkaat, metsäkone- ja metsätraktoreiden renkaat, kuorma-autojen ja bussien talvirenkaat.