• Nokian Tyres/

Minimoi vesiliirron riski, maksimoi kestävyys: Nokian Renkaiden Hakka-kesärengasvalikoima vakuuttaa innovaatioillaan

Tiedote 23.2.2016

Minimoi vesiliirron riski, maksimoi kestävyys:
Nokian Renkaiden Hakka-kesärengasvalikoima vakuuttaa innovaatioillaan

Lumen ja loskan alta paljastuva kuiva asfaltti houkuttelee kesärengaskaupoille. Nokian Renkaiden kattavasta Hakka-kesärengasvalikoimasta löytyvät premium-luokan tuotteet niin kompakteihin menopeleihin kuin suuriin katumaastureihinkin. Tulevan kesän uutuustuote on Nokian Hakka Green 2 pienempiin ja keskikokoisiin perheautoihin. Uutuustuotteen viisi kokoa kuuluvat märkäpidoltaan ja polttoainetehokkuudeltaan EU-rengasmerkinnän parhaaseen A-luokkaan. Viime kesänä myyntiin tulleissa Nokian Hakka Blue SUV ja Nokian Hakka Black SUV -renkaissa on Aramid Sidewall -teknologialla vahvistetut sivupinnat, jotka kestävät pohjoisen kesän yllätykset. Maailman pohjoisimman rengasvalmistajan  ainutlaatuinen Hakka-turva ja sen tiepalvelu takaavat matkan jatkumisen, jos rengasongelma yllättää tienpäällä.

Vaativien olosuhteiden asiantuntijan Nokian Hakka -kesärenkaat toimivat turvallisesti kaikenlaisina kesäpäivinä. Olipa kyse kevään ensi hetkistä tai syksyn kylmenevistä illoista, kuivasta moottoritiestä tai sateen piiskaamasta maaseutureitistä.

- Katumaastureihin kehittämämme laaja ja moderni Nokian Hakka SUV -tuotevalikoima on löytänyt tiensä mainiosti kuluttajien autojen alle. Jatkamme tänä vuonna pohjoisiin oloihin kehitetyn Hakka-tuoteperheen uudistamista tuomalla myyntiin Nokian Hakka Green 2 -kesärenkaan. Hakka Green 2 takaa turvavallisen matkanteon säässä kun säässä, tarjoaa erinomaista kulumiskestävyyttä sekä alentaa polttoaineen kulutusta alhaisen vierintävastuksen ansiosta, Nokian Renkaiden tuotehallintajohtaja Petri Niemi kertoo.

Nokian Hakka -kesärenkaat henkilöautoihin

Uusi Nokian Hakka Green 2 – luonnollisesti turvallinen

Uudessa Nokian Hakka Green 2 -kesärenkaassa on useita innovaatioita, jotka muun muassa vähentävät vierintävastusta ja vesiliirron riskiä sekä lisäävät kulumiskestävyyttä. Nokian Tyres Coanda -teknologia ohjaa ja kiihdyttää veden poistumista renkaan ja tien välistä. Keksintö torjuu tehokkaasti autoilijoiden pelkäämää vaarallista vesiliirtoa. Samaa ilmiötä on jo aikaisemmin sovellettu menestyksekkäästi mm. lentokoneen siivissä ja F1-autoissa.

Karkeille Pohjolan teille kehitetty Nokian Hakka Green Hybrid -kumisekoitus yhdessä optimoitujen rakenne- ja pintamalliratkaisujen kanssa varmistaa oivallisen kulumiskestävyyden kevään ensihetkistä syksyn viileämpiin keleihin. Uuden Hakka Green 2:n kulumiskestävyys on jopa 15 prosenttia parempi edeltäjäänsä verrattuna. Nokian Hakka Green 2 sopii erinomaisesti pienempiin ja keskisuuriin perheautoihin ja kokovalikoima kattaa 13-16 tuuman rengaskoot.

Kuvia: www.nokiantyres.com/HakkaGreen2

Lue lisää: www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/pohjoisen-teille-uusi-aa-luokiteltu-kesarengas-nokian-hakka-green-2-rullaa-kevyesti-ja-kestavasti/

Video: https://youtu.be/cHNs1krzoJ0

Nokian Hakka Blue – turvallisuutta märälle tielle

Nokian Hakka Blue -kesärengas on räätälöity vaihteleviin pohjoisen kesäoloihin. Renkaan märkäpito-ominaisuudet ovat erittäin hyvät ja rengas antaa hyvän suojan vesiliirtoa vastaan sekä tarkan ajettavuuden varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Renkaan vierintävastus on erittäin alhainen, jonka ansiosta renkaan polttoaineen kulutus kuuluu luokassaan alhaisimpien joukkoon. Kokovalikoimassa on 15-18 tuuman renkaita.

Kuvia: www.nokiantyres.com/HakkaBlue

Lue lisää: www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/uusi-nokian-hakka-blue-huippuluokan-suorituskykya-maralle-tielle/

Video: http://youtu.be/TcQpuiubS2Y

Nokian Hakka Black – viileän tarkkaa suorituskykyä

Nokian Hakka Black on kesärengas tehokkaisiin ja urheilullisiin autoihin. Renkaan pintakumisekoitus, nanoteknologiaa hyödyntävä monikerrosrakenne ja nopeaan ajoon kehitetty pintamalli takaavat, että rengas reagoi nopeasti ohjausliikkeisiin. Nokian Hakka Black kuuluu UHP-kategoriaan ja renkaita on sekä nopeusluokassa W (270 km(/h) että nopeusluokassa Y (300 km/h), 16-tuumasta 21-tuumaan.

Kuvia: www.nokiantyres.com/HakkaBlack

Lue lisää: www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/nokian-hakka-kesarengasperhe-kasvaa-uusi-nokian-hakka-black-viileaa-suorituskykya-nopeaan-ajoon/

Video: http://youtu.be/t9fZeEGmBdk

Nokian Hakka -katumaasturirenkaat

Nokian Hakka Blue SUV – ajomukavuutta ja kestävyyttä

Nokian Hakka Blue SUV on kestävä, polttoainepihi ja mukava katumaastureihin suunniteltu rengas. Rengas sopii yhtä hyvin sekä mökkiteille että kaupunkiajoon. Renkaassa on kestävät Nokian Aramid Sidewall -teknologian sivupinnat ja vesiliirron suojaa lisäävät innovaatiot trumpettiurat sekä Hydro Grooves. Valikoimasta löytyy 15-19 tuuman tuotteita nopeusluokissa T (190 km/h), H (210 km/h) ja V (240 km/t).

Kuvia: www.nokiantyres.com/HakkaBlueSUV

Lue lisää: www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/uusi-nokian-hakka-blue-suv-kesarengas-ajomukavuutta-ja-ennenkokematonta-kestavyytta-monipuoliseen-su/

Video: http://youtu.be/JS8tJoBGlvo

Nokian Hakka Black SUV – viileää suorituskykyä

Urheilullinen ja kestävä Nokian Hakka Black SUV tarjoaa tarkat käsittelyominaisuudet vaativille katumaasturiautojen kuljettajille. Rengas on suunnattu suurimpiin katumaastureihin ja renkaan tietyt koot ovat märkäpidoltaan EU:n rengasmerkinnän parhaassa luokassa A. Renkaan sivupintoja vahvistaa Nokian Aramid Sidewall –teknologia ja lisäturvaa märällä tiellä antavat trumpettiurat sekä sirppiurat. Hakka Black SUV:n valikoima kattaa koot 17-tuumaisesta 22-tuumaiseen saakka nopeusluokissa V (240 km/h), W (270 km/h) ja Y (300 km/h).

Kuvia: www.nokiantyres.com/HakkaBlackSUV

Lue lisää: https://www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/nokian-hakka-black-suv-kesarengas-viileaa-suorituskykya-ja-aarimmaista-kestavyytta-katumaastureihin/

Video: http://youtu.be/u00rU28qq98

Aramid-kuitu vahvistaa sivupintoja

Sekä Nokian Hakka Blue SUV että Nokian Hakka Black SUV hyödyntävät Aramid Sidewall –teknologiaa. Renkaiden sivupinnan aramid-kuitu vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin yllättäviä iskuja ja painumia vanteen sarvea vasten. Samaa materiaalia käytetään myös lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Myös vahva teräsvyörakenne ja uudet pintakumisekoitukset lisäävät renkaiden lujuutta vaihtelevissa ajotilanteissa.

DSI-kulumisvaroitin viestittää renkaan kulumisesta

Kaikissa Nokian Hakka -kesärenkaissa on kulumisvaroitin (Driving Safety Indicator, DSI) ja vesiliirtovaroitin. Uransyvyydestä viestivät numerot ja vesiliirtoriskistä varoittava pisarasymboli on käännetty vastaamaan renkaitaan autonsa alla tutkivan kuljettajan katselusuuntaa. Vesiliirtovaroittimen pisarasymboli häviää neljän millimetrin jälkeen ja muistuttaa kasvaneesta vesiliirtoriskistä.

Uuden Nokian Hakka Green 2 -renkaan AA-luokituksen malleissa lisäturvaa tuo uuden sukupolven uransyvyysmittari. Kun uransyvyys on alle 4 mm, pisarasymboli katoaa ja renkaan kehän ympäri kulkeva punainen viiva tulee esiin. Punainen viiva varoittaa, että on aika hankkia uudet kesärenkaat riittävän turvallisuuden varmistamiseksi.

Hakka-turva viimeistelee turvallisen ajokokemuksen

Nokian Renkaiden ainutlaatuiseen Hakka-konseptiin kuuluvat myös Hakka-turva ja Hakka-turvan tiepalvelu. Jos asianmukaisesti käytetty ja oikein asennettu rengas rikkoontuu normaalikäytössä tapaturmaisesti käyttökelvottomaksi, kuluttaja saa vioittuneen renkaan tilalle uuden vastaavan tuotteen veloituksetta. Hakka-turva on voimassa neljän millimetrin uransyvyyteen saakka, enintään yhden vuoden ostohetkestä. Jos rengas rikkoontuu tienpäällä tulee Hakka-turvan tiepalvelu avuksi.

Lisätietoa Nokian -kesärenkaista ja lisäpalveluista:
www.nokianrenkaat.fi/renkaat/henkiloauton-renkaat/kesarenkaat/

Video: Nokian kesärenkaat – Testausta äärioloissa

Video: Ainutlaatuista kestävyyttä - Nokian Aramid Sidewall –teknologia

Lisäturvaa Pohjoisen teille - Hakka-turva
www.nokianrenkaat.fi/hakkaturva/

Nokian Nordman -kesärenkaat:
www.nordmantyres.com

Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi

Nokian Renkaat Oyj,

Tuotehallintajohtaja Petri Niemi, puh. +358 10 401 37646
petri.j.niemi@nokiantyres.com