Nimitys Nokian Renkaiden johtoryhmässä

Nokian Renkaat Oyj Pörssitiedote 1.7.2016 klo 10.00.

Nimitys Nokian Renkaiden johtoryhmässä

Tarja Kaipio on nimitetty 8. elokuuta 2016 alkaen Nokian Renkaiden henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan Nokian Renkaat -konsernin henkilöstöasiat. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtajalle.

Kaipio siirtyy Nokian Renkaille Metso Oyj:ltä, jossa hän on toiminut EMEA-alueen henkilöstöjohtajana sekä vastannut globaaleista työsuhdeasioista ja muutosprojekteista. Aikaisemmin hän on toiminut johtotehtävissä mm. Posti Oy:ssä sekä Nokia Oyj:ssä.

”Henkilöstöhallinnolla on tärkeä rooli yhtiön menestyksen rakentamisessa. Tarjalla on vahvaa osaamista globaalien pörssiyhtiöiden henkilöstöjohtamisesta sekä muutoshankkeista. Hänen mittava kokemuksensa henkilöstöstrategian suunnittelusta sekä osaamisen kehittämisestä kansainvälisessä ympäristössä tukee yhtiömme kasvua sekä strategisia tavoitteita”, sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Ari Lehtoranta.

Nykyinen henkilöstöjohtaja Ville Nurmi siirtyy yhtiön ulkopuolelle. Nokian Renkaat kiittää Nurmea hänen tekemästään työstä yhtiön ja henkilöstön hyväksi.

Lisätietoa: Toimitusjohtaja Ari Lehtoranta, puh. 010 401 7733

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, media ja www.nokiantyres.com

Nokian Renkaat on maailman pohjoisin rengasvalmistaja, joka edistää ja helpottaa turvallista liikkumista vaativissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat haastavat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu 1 475 myyntipistettä 26 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli noin 1,4 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 400. Nokian Renkaiden osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja:  www.nokiantyres.com