Nokian Hakkapeliitat testivoittoihin

Nokian Hakkapeliitat ovat testatusti talviteiden priimuksia. Sekä nastallinen Nokian Hakkapeliitta 9 että nastaton Nokian Hakkapeliitta R2 -talvirengas ovat napanneet useita voittoja ja palkintosijoja tämän talven rengasvertailuissa, viimeisimpänä Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarenkaan ykkössija Tuulilasin testissä.

Nokian Hakkapeliitta R2 oli hienosti jaetulla kärkisijalla ja säväytti erityisesti jäällä, kun Tuulilasi (13/2017) vertaili nastattomia talvirenkaita kokoluokassa 215/65 R16.

Tuulilasin mukaan Nokian Hakkapeliitta R2 kestää jäällä reipasta kaasunkäyttöä, ja jarrutukset voi jättää selvästi myöhäisemmäksi kuin testin häntäpään renkailla. Tämä edistyksellinen kitkarengas menestyi hienosti myös jarrutestissä kuivalla ja märällä asfaltilla.

Nokian Hakkapeliitta R2 on ollut palkintopallilla kaikissa vertailuissa, joissa rengas on ollut mukana niin Pohjoismaissa kuin muualla. Suurimmat autolehdet, kuten ruotsalainen Vi Bilägare (14/2017), norjalainen Auto Motor og Sport (10/2017) ja venäläinen Za Rulem (10/2017) nostivat jokainen Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarenkaan ykköseksi omissa vertailuissaan. Katumaastureihin soveltuva Nokian Hakkapeliitta R2 SUV nappasi niin ikään voiton venäläisen AutoReview -lehden (17/2017) vertailussa.

Nokian Hakkapeliitta R2 -renkaan napakka talvipito perustuu Cryo Crystal -teknologiaan. Renkaan kumiseokseen on lisätty pieniä, monisärmäisiä kiteitä, jotka toimivat kuin sisäänrakennetut nastat ja tarrautuvat terävästi ajoalustaan. Tarkka ajotuntuma ja loistava pito säilyvät myös renkaan ikääntyessä.

Uusi Nokian Hakkapeliitta 9 -nastarengas loistaa jäällä

Myös tämän talven uutuus, Nokian Hakkapeliitta 9 -nastarengas, on osoittanut kyntensä jo monissa vertailuissa.

Testivoittoja Nokian Hakkapeliitta 9 on kahminut ruotsalaisen Vi Bilägaren (13/2017), norjalaisen Auto Motor og Sport (10/2017) ja venäläisen Za Rulemin (9/2017) testeissä. Nokian Hakkapeliitta 9 SUV valittiin puolestaan porukan parhaimmaksi Tuulilasin (12/2017) ja venäläisen AutoReview -lehden (17/2017) SUV-nastarengastesteissä. Tuulilasin mukaan rengas kiihtyy ja pysähtyy jäisellä tiellä muita paremmin eikä lähde käsistä kaarteissakaan.

Nokian Hakkapeliitta 9 on ensiluokkainen nastarengas ja siksi se on vahvimmillaan juuri vaativissa talviolosuhteissa lumella ja jäällä. Tämä Hakkapeliitta-tuoteperheen kärkituote sykähdyttää erityisesti uudella tuplanastateknologiallaan. Kahdet erilaiset nastat renkaassa antavat loistavan pidon ja tuovat kaivattua turvaa talviajoon.

Lue lisää testimenestyksestä: www.nokianrenkaat.fi/testimenestys

Katso Nokian Hakkapeliitta R2 tuotevideo: http://youtu.be/5hBhSeB_wf8

Tutustu Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaisiin: www.nokianrenkaat.fi/talvirenkaat

Nokian Renkaat Oyj,