Nokian Raskaat Renkaat sai jälleen erinomaisia tuloksia asiakastutkimuksissa

Nokian Raskaat Renkaat, Nokia, 20. syyskuuta 2018 – Kolme vuotta sitten Nokian Raskaat Renkaat määritti kolme asiakastyytyväisyyden indikaattoria: toiminnan kehittämisen, innovatiivisuuden ja tuotteiden houkuttelevuuden. Siitä lähtien Innolink Oy on toteuttanut vuosittaisia ​​asiakastutkimuksia alkuperäisten laitevalmistajien, kalustopäälliköiden ja jälleenmyyjien keskuudessa.

Jo kolmen vuoden ajan kaikki tutkitut avaintekijät ovat parantuneet vuosi vuodelta, jotkut jopa sata prosenttia. Strategisten asiakaskyselyjen tavoitteena on kartoittaa asiakastyytyväisyyttä. Tiedon pohjalta Nokian Raskaat Renkaat on systemaattisesti kehittänyt asiakaskokemusta parhaaksi mahdolliseksi.

"On ollut hienoa olla osa tätä matkaa. Nokian Raskaat Renkaat on erinomainen esimerkki jatkuvan kehitystiedon käytöstä", sanoo Innolink Oy:n liiketoiminnan johtaja Jani Listenmaa.

Tulokset 2018

Tänä vuonna kysely suoritettiin puhelinhaastatteluilla huhti-toukokuussa 2018, ja se perustui 181:een arvioon. Tulokset puhuvat puolestaan:

97 % haastatelluista arvioi, että Nokian Raskaiden Renkaiden toiminta on parantunut viimeisten 12 kuukauden aikana.

57 % arvioi, että Nokian Raskaat Renkaat on edelläkävijä innovatiivisten ratkaisujen kehittämisessä.

66 % arvioi, että Nokian Raskaiden Renkaiden tuotteet ovat houkuttelevampia verrattuna kilpailijoihin.

Asteikolla yhdestä viiteen Nokian Raskaat Renkaat menestyi erityisesti renkaiden laadussa (4,5), renkaiden hankintaan liittyvässä kokonaispalvelussa (4,3), tuotteen vastaavuudessa loppukäyttäjien tarpeisiin (4,2), tuotteen saatavuudessa (4,0) ja tuotteen ainutlaatuisuudessa (3,9).

Net Promoter Score 2018

Asteikolla yhdestä kymmeneen 93% vastanneista antoi vähintään arvosanan 7 kysyttäessä, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat Nokian Raskaita Renkaita muille. Nokian Raskaiden Renkaiden Net Promoter Score -tulos oli 69, mikä on erinomainen verrattuna muihin yrityksiin. Innolinkin vertailutietokannan NPS on 41.

Vaikka Nokian Raskaat Renkaat ei ole halvin vaihtoehto, niin palautteen mukaan vastaajat keskimäärin suosittelisivat ensisijaisesti Nokian Renkaita renkaiden laadun ja kestävyyden takia.

"Nokian Raskaat Renkaat on innovatiivinen suunnannäyttäjä ja luotettava toimittaja raskaan kaluston renkaille", kertoo eräs vastaaja.

"Haluamme kiittää kaikkia vastaajia arvokkaasta palautteesta. On hienoa kuulla, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä toimintaamme ja kehitystyömme on huomattu. Tulevaisuudessa Nokian Raskaat Renkaat haluaa olla näkemyksellinen edelläkävijä, joka tuo uusia ratkaisuja markkinoille. Saamamme palaute on arvokasta ja sen avulla jatkamme toimintamme kehittämistä, jotta voimme palvella asiakkaitamme vielä paremmin. Toivomme palautetta myös tulevaisuudessa", sanoo Toni Silfverberg, Nokian Raskaiden Renkaiden myynti- ja markkinointijohtaja.

Lisätiedot:

Toni Silfverberg, myynti- ja markkinointijohtaja, Nokian Raskaat Renkaat Oy, toni.silfverberg@nokiantyres.com, p. +358 10 401 7854

www.nokiantyres.com/heavy

Twitter I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram