Nokian Renkaat -konserni ostaa Nokian Nastan liiketoiminnan

Nokian Renkaat Oyj Yhtiötiedote 29.9.2017 klo 10.00

Nokian Renkaat -konserni on ostanut Nokian Nasta Oy:n liiketoiminnan 29.9.2017 tehdyllä kaupalla. Kaupan tavoitteena on vahvistaa Nokian Renkaiden johtavaa asemaa talvirengasmarkkinoilla.

Nokian Nasta on erikoistunut talvirenkaiden nastojen asennuksiin. Nyt tehdyn kaupan myötä Nokian Renkaat syventää nastoitusteknologian asiantuntemusta ja osaamista. Strategiansa mukaisesti Nokian Renkaat haluaa olla talvirengasteknologian edelläkävijä.

”Nastat ovat olennainen ja jatkuvasti kehittyvä osa talvirenkaiden valmistusta. Syvennämme kaupalla nastoitusratkaisuihin liittyvää osaamistamme ja sitä kautta kykyä kehittää entistä laadukkaampia talvirenkaita asiakkaidemme tarpeisiin”, sanoo Nokian Renkaiden tuotannosta ja hankinnasta vastaava johtaja Esa Eronen.

Nokian Nasta toimii Nokialla ja työllistää 20 henkilöä, jotka siirtyvät liiketoimintakaupassa vanhoina työntekijöinä.

”Näemme Nokian Renkaat luontevana toimintojemme jatkajana. Olemme tyytyväisiä, että voimme liittyä muiden alan huippuammattilaisten joukkoon ja yhdessä kehittää ja innovoida uusia ratkaisuja”, sanoo Nokian Nasta Oy:n toimitusjohtaja Seppo Järvinen.

Lisätietoa: Esa Eronen, tuotanto- ja hankintajohtaja, puh. 010 401 7281

Jakelu: media ja www.nokianrenkaat.fi

Nokian Renkaat on maailman pohjoisin rengasvalmistaja, joka edistää ja helpottaa turvallista liikkumista vaativissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat haastavat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu noin 1 500 myyntipistettä 27 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli noin 1,4 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 400. Nokian Renkaiden osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.nokiantyres.com