Nokian Renkaat aloittaa kansainvälisen markkinointiyhteistyön Kansainvälisen suunnistusliiton ja Tough Mudder –tapahtumajärjestäjän kanssa

Nokian Renkaat Oyj Lehdistötiedote 3.9.2014 klo 13.00

Nokian Renkaat on solminut kolmivuotisen yhteistyösopimuksen Kansainvälisen suunnistusliiton kanssa. Sopimus takaa Nokian Renkaille vahvan näkyvyyden joka vuosi käytävien suunnistuksen maailmanmestaruus- ja World Cup -kisojen yhteydessä. Vuosina 2016-2017 Nokian Renkaat on lisäksi maailmanmestaruuskisojen nimisponsori, mikä lisää yhtiön näkyvyyttä televisiossa, verkkopalveluissa ja sosiaalisessa mediassa.

-       Nokian Renkaat sopii erityisen hyvin yhteistyökumppaniksemme, koska yhtiö korostaa tuotekehityksessään suunnistajillekin tärkeitä haastavien olosuhteiden hallintaa ja vihreitä arvoja. Olemme todella tyytyväisiä tästä vuoden 2017 loppuun kestävästä sopimuksestamme, joka tukee tavoitettamme käyttää MM-kilpailuja suunnistuksen edistämisen merkittävimpänä markkinointivälineenä, sanoo Barbro Rönnberg, Kansainvälisen suunnistusliiton pääsihteeri.

Nokian Renkaat aloittaa yhteistyön myös Tough Mudder –tapahtumajärjestäjän kanssa. Keski-Eurooppaan painottuva sopimus on voimassa vuoden 2015 loppuun saakka. Yhteistyö tulee näkymään Nokian Renkaiden markkinoinnissa Euroopan laajuisesti monin eri tavoin. Tough Mudder on järjestänyt vuodesta 2010 alkaen yli 100 tapahtumaa, joissa liki kaksi miljoonaa osanottajaa on suorittanut voimia, kestävyyttä, tiivistä ryhmätyötä ja henkistä kovuutta koettelevan radan.

-       Nokian Renkaiden brändi ja Tough Mudder ilmentävät samaa mentaliteettia: menestyminen poikkeuksellisen vaativissa olosuhteissa älyn ja peräänantamattoman taistelutahdon avulla. Tämän yhteistyö tukee uusien, erityisvahvojen SUV-renkaidemme ansaitsemaa mielikuvaa, kertoo Nokian Renkaiden markkinointi- ja viestintäjohtaja Antti-Jussi Tähtinen.

Nokian Renkaat on ydintuoteryhmissään markkinajohtaja Pohjoismaissa ja Venäjällä ja vahvassa kasvussa Keski-Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoilla. Talvirenkaan kehittäjän tunnetuin brändi Nokian Hakkapeliitta on hallinnut puolueettomia lehtitestejä viime vuosikymmenet.

Linkkejä: www.orienteering.org, www.toughmudder.de, www.toughmudder.co.uk

Video: Nokian kesärenkaat – Testausta äärioloissa

Video: Nokian Renkaat – Jäälläajon maailmanennätys
www.youtube.com/playlist?list=PLB53CA713E2BF4583