Nokian Renkaat hakee 2013A-optio-oikeuksien listausta

Nokian Renkaat Oyj Pörssitiedote 24.4.2015 klo 16:00

Nokian Renkaat hakee 2013A-optio-oikeuksien listausta

Nokian Renkaat Oyj hakee vuoden 2013 optio-ohjelman 2013A-optio-oikeuksien listaamista NASDAQ Helsingissä 4.5.2015 alkaen.

2013A-optio-oikeuksia on laskettu liikkeelle 1 150 000 kappaletta. Kukin 2013A-optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään yhden Nokian Renkaat Oyj:n osakkeen 29,36 euron merkintähintaan. Osakkeiden merkintäaika alkaa 1.5.2015 ja päättyy 31.5.2017. Yhtiön osakkeiden lukumäärä voi 2013A-optio-oikeuksilla tehtävien merkintöjen seurauksena nousta enintään 1 150 000 uudella osakkeella.

Vuoden 2013 optio-oikeuksilla merkittävien osakkeiden merkintäpaikkana toimii Evli Pankki Oyj.

Optio-oikeuksien 2013A perusteella vuonna 2015 merkityt osakkeet pyritään rekisteröimään ja listaamaan NASDAQ Helsingissä seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkintä viimeistään Merkintä kaupparekisteriin   Uudet osakkeet listalle
24.7.2015                       18.8.2015                           19.8.2015
19.10.2015 11.11.2015                   12.11.2015
1.12.2015                             22.12.2015                           23.12.2015

Osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivämäärästä lukien.

Optio-ohjelman 2013 ehdot ja lisätietoja on nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa http://www.nokianrenkaat.fi/yritys/sijoittajat/osake/optio-oikeudet/

Markkinointi ja viestintäjohtaja

Lisätietoja: Talousjohtaja Anne Leskelä, puh. 010 401 7481

Jakelu: NASDAQ Helsinki Oy, media ja www.nokiantyres.com