Nokian Renkaat kirittää triathlonisteja maailman ensimmäisessä keskiyön Ironman-tapahtumassa

Nokian Renkaat vauhdittaa tulevana viikonloppuna satoja triathlonisteja huippusuorituksiin Lahden loppuunmyydyssä Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland -tapahtumassa. Osallistujien joukossa on useita yrityksen omia työntekijöitä ja yhteistyökumppaneita. Lähtöviivalle asettuvat myös Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Hille Korhonen sekä yrityksen brändilähettiläs, kaksinkertainen F1-mestari Mika Häkkinen.

Katso video: Kohti Suomen ensimmäistä Ironmania

Maailmalla huippusuosittu tapahtuma järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Suomessa ja ilta-aikaan. Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland -kisa starttaa iltapäivällä, maaliin kilpailijat saapuvat myöhäisillan kajossa. Tapahtuman ainutlaatuisuutta lisäävät upeat puitteet. Suomen kuvankaunis, puhdas luonto sekä tunnelmallinen keskiyön aurinko luovat ikimuistoisen elämyksen kisaajille ja katsojille.

Tapahtuman pääyhteistyökumppanille, Nokian Renkaille, triathlon on paljon muutakin kuin vaativa urheilusuoritus. Laji istuu luontevasti yrityksen liikkumista ja aktiivista elämäntapaa edistävään arvomaailmaan.

- Triathlon lajina sopii yrityskulttuuriimme erinomaisen hyvin. Sitkeyttä ja kestävyyttä vaativan lajin harrastaminen merkitsee meille innostavaa ja tavoitteellista tekemistä, omasta hyvinvoinnista huolehtimista sekä henkisten ja fyysisten rajojen koettelemista. Päättäväisyys ja usko omiin kykyihin vievät eteenpäin sekä yksilöitä että yritystä, sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Hakkapeliittatriathlon liikuttanut renkaalaisia jo yli 20 vuotta

Triathlon on Nokian Renkaille entuudestaan tuttu laji, sillä yrityksen oma Hakkapeliittatriathlon on innostanut henkilöstöä liikkumaan jo yli 20 vuotta. Panostukset henkilöstön hyvinvointiin heijastuvat kauas.

- Oma kansainvälinen Hakkapeliittatriathlon aktivoi henkilöstöämme liikkumaan ja pitämään huolta itsestään. Hyvinvoiva, sitoutunut ja osaava henkilöstö on menestyvän yrityksen perusta, Korhonen toteaa.

Ironwoman johtaa esimerkillään

Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Hille Korhonen liikkuu aktiivisesti myös itse. Triathlonissa viehättää etenkin lajin yhteisöllisyys, mikä on kannustanut Korhosta osallistumaan jopa täyspitkään Ironman-kisaan.

- Monipuolinen liikunta on innostavaa ja kaikissa lajeissa on mahdollisuus jatkuvaan kehittymiseen. Itse aloitin esimerkiksi vapaauinnin aivan nollasta. Oli hieno tunne, kun lopulta pystyin uimaan avovedessä, Korhonen kertoo.

Kisaan osallistuva autourheilukonkari kannustaa turvalliseen liikkumiseen

Ironman-tapahtumassa nähdään myös Nokian Renkaiden brändilähettiläs, maailmanmestari Mika Häkkinen. Autourheilun rautainen ammattilainen osallistuu kisaan osana Nokian Renkaiden Turvassa Tiellä -joukkuetta, viestien samalla turvallisen liikkumisen ja erityisesti renkaiden kunnon merkityksestä. Autourheilun kansallisen lajiliiton eli AKK:n valtakunnallinen Turvassa Tiellä -hanke kampanjoi vuosittain kouluissa ja tapahtumissa turvallisen liikkumisen puolesta, ja on osa maailmanlaajuista FIA Action for Road Safety -kampanjaa.

Nokian Renkaat tuo tapahtumaan myös uuden liikenneturvallisuutta parantavan SnapSkan-palvelun. Snapskanin avulla tapahtumakävijät voivat tarkistuttaa oman autonsa renkaiden kunnon kätevästi ja nopeasti paikan päällä.

Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland järjestetään Lahdessa 30. kesäkuuta 2018. Kilpailuun osallistuu 1 800 kilpailijaa 41 eri maasta. Tapahtuma-alueelle odotetaan 10 000–20 000 kävijää.

Seuraa suoraa live-lähetystä Nokian Tyres IRONMAN 70.3 -kisoista 30.6.2018 osoitteessa www.ironman.com tai https://areena.yle.fi/tv

Video: Kohti Suomen ensimmäistä Ironmania
Kuvia ja logot
: www.nokiantyres.com/ironman2018