Nokian Renkaat sopeuttaa tuotantoaan

Nokian Renkaat Oyj  Pörssitiedote 17.9.2014 klo 13:00

Nokian Renkaat sopeuttaa tuotantoaan

Nokian Renkaat käynnistää 25.9.2014 yhteistoimintaneuvottelut Nokian-tehtaan henkilöautorenkaat-yksikössä tuotannon sopeuttamiseksi markkinatilannetta vastaavaksi. Yhtiön tavoitteena on kapasiteetin käytön sopeuttaminen sekä kustannussäästöt.

Yt-neuvotteluissa käsitellään suunniteltuja tuotantoseisakkeja sekä siirtymisiä pienempiin vuoro- ja päivätyövahvuuksiin sekä tuottavuuden kehittämistä. Mahdolliset sopeutustoimet on alustavasti suunniteltu hoidettavaksi pääsääntöisesti lomautuksin loppuvuoden 2014 ja vuoden 2015 aikana. Neuvottelujen piirissä on noin 570 Nokian-tehtaan tuotannon, kunnossapidon ja laadun työntekijää ja toimihenkilöä. Mahdolliset irtisanomiset koskisivat yhteensä enintään yhdeksää henkilöä.

Nokian Renkaat laski jo huhtikuussa taloudellista ohjeistustaan vuodelle 2014 johtuen Venäjän ja IVY-maiden talousennusteiden heikkenemisestä. Auto- ja rengasmyynnin ennusteet ovat edelleen heikentyneet näillä alueilla. Yhtiö arvioi yhä myyntinsä kasvavan länsimarkkinoilla vuonna 2014.

Lisätietoja: Tuotantojohtaja Esa Eronen, puh. 0500 730 864

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, media ja www.nokiantyres.com

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu 1 260 myyntipistettä 27 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli noin 1,5  miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 4 000. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja www.nokiantyres.com