Nokian Renkaat valittu jälleen vastuullisimpien yritysten joukkoon

Nokian Renkaat Oyj Yhtiötiedote 14.2.2019 klo 16.40

Nokian Renkaat on valittu jälleen maailman vastuullisimpien yritysten joukkoon. Yhtiö on listattu Silver Class -luokkaan RobecoSAMin tänään julkaisemassa kestävän kehityksen vuosikirjassa 2019. Vastuullisuusasiantuntija RobecoSAMin vuosittaista arviointia pidetään erityisen luotettavana ja kattavana selvityksenä kestävän kehityksen toteutumisesta yrityksissä eri puolilla maailmaa.

Silver Class -luokassa oli mukana kaksi suomalaisyhtiötä. Kaiken kaikkiaan viisi suomalaisyhtiötä pääsi Gold, Silver ja Bronze Class -luokkaan. Viime vuonna Nokian Renkaat listattiin Bronze Class -luokkaan.

– Olemme iloisia siitä, että määrätietoinen työmme kestävän kehityksen hyväksi kantaa hedelmää. Olemme sitoutuneet pitkän tähtäimen tavoitteisiin ja tällaiset tunnustukset kannustavat meitä jatkamaan hyvää työtä, sanoo laatu- ja vastuullisuusjohtaja Teppo Huovila.

Merkittäviä edistysaskelia hiilidioksidipäästöjen alentamiseksi

Premium-rengasvalmistajana Nokian Renkaat haluaa olla suunnannäyttäjä vastuullisena yrityksenä. Yhtiön yhtenä vastuullisuustavoitteena oli vähentää vuoteen 2020 mennessä liikenteen CO2-päästöjä 500 miljoonalla kilolla alentamalla renkaiden vierintävastusta seitsemällä prosentilla. Tämä tavoite täyttyi jo vuonna 2017 reilusti ennen asetettua määräaikaa, samoin kuin tavoite vähentää tuotannon CO2-päästöjä 20 prosentilla.

RobecoSAMin vuotuiset yritysvastuuarvioinnit keskittyvät taloudellisesti merkittäviin tekijöihin, jotka vaikuttavat yhtiön arvonmuodostukseen. Sijoittajille ovat tärkeitä tekijät kuten yhtiön kyky innovoida, houkutella ja pitää ammattitaitoista työvoimaa tai parantaa toimintojen ympäristöystävällisyyttä, sillä ne vaikuttavat yhtiön kilpailukykyyn ja pitkäaikaiseen tulokseen. Vuoden 2019 kestävän kehityksen vuosikirjaan RobecoSAM arvioi yli 2 600 pörssiyritystä.

Päivi Antola
Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Lisätietoa: Teppo Huovila, laatu- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 401 7701

Jakelu: media ja www.nokianrenkaat.fi