Nokian Renkaiden yt-neuvottelut päättyivät

Nokian Renkaat Oyj Pörssitiedote 28.9.2015 klo 11.15

Nokian Renkaiden Nokian-toimipisteen henkilöautonrenkaiden tuotantoa ja konttoritoimintoja koskeneet yt-neuvottelut päättyivät tänään. Tuotannon sopeuttamiseksi ja tehostamiseksi työsuhde päättyy yhteensä 122 työntekijältä ja toimihenkilöltä. Neuvottelujen piirissä oli noin 900 henkilöä.

• Henkilöstön irtisanomiset ovat aina valitettavia. Huolimatta tuotannon leikkauksista Nokian-tehtaamme rooli on jatkossakin merkittävä; ei ainoastaan renkaiden tuottamisessa, vaan myös uusien tuotteiden ja tuotantomenetelmien kehittämisessä, sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Ari Lehtoranta.

Irtisanottaville henkilöille tarjotaan mahdollisuus osallistua työnantajan järjestämiin koulutus- ja tukitoimiin uudelleentyöllistymisen edistämiseksi.

Lisätietoja: henkilöstöjohtaja Ville Nurmi, puh. 010 401 7268

Jakelu: NASDAQ Helsinki, media ja www.nokiantyres.com

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu yli 1 300 myyntipistettä 27 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli noin 1,4  miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 4  200. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ Helsingissä. Lisätietoja www.nokiantyres.com