Christiania Bank valitsi hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenet sekä päätti osingosta Kokouksessaan 15. helmikuuta 2001 Christiania Bankin hallintoneuvosto valitsi Hans Dalborgin uudeksi puheenjohtajakseen vuoden toimikaudeksi. Tom Ruud valittiin varapuheenjohtajaksi vuoden ajaksi. CBK:n hallintoneuvosto päätti suosittaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen ehdotus emopankin ja konsernin tuloslaskelmaksi ja taseeksi sekä voittovarojen käytöksi hyväksytään. CBK:n hallintoneuvosto ja hallitus päättivät 15. helmikuuta pitämässään yhteisessä kokouksessa ehdottaa osingon määräksi 2,00 Norjan kruunua osakkeelta. Kokouksessa päätettiin nimittää Baard Syrrist Christiania Bankin toimitusjohtajaksi. CBK:n hallintoneuvosto valitsi hallituksen puheenjohtajaksi Thorleif Krarupin ja varapuheenjohtajaksi Lars G Nordströmin kahden vuoden toimikaudeksi. CBK:n hallintoneuvosto valitsi seuraavat henkilöt hallituksen jäseniksi kahden vuoden toimikaudeksi: - Markku Pohjola - Carl-Johan Granvik - Carl Erik Krefting - Kristin Clemet - Liv Irene Haug (henkilöstön edustaja) -Solveig Krogstad Willumsen valittiin Liv Irene Haugin ensimmäiseksi ja Steinar Nickelsen toiseksi varajäseneksi. -Lisäksi toimitusjohtaja Baard Syrrist on Norjan lain mukaan hallituksen jäsen. Hallintoneuvosto valitsi Tom Ruudin osakkeenomistajien edustajaksi ja Richard Jansenin henkilöstön edustajaksi hallintoneuvoston valintakomiteaan. Lisätietoja: Sigurd Carlsen, talousjohtaja, Christiania Bank, +47 22 48 69 51, +47 90 83 55 57 Kjell Flø, Media Relations, +47 22 48 50 24, +47 90 18 77 48 Erik Evrén, Group Media Relations, + 476 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01460/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01460/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com