Clarification of quote in media

Nordea’s CEO Christian Clausen was today quoted in Bloomberg saying that Nordea will reduce the number of employees by ten percent over a couple of years’ time.

The ten percent are the total in the adaptation programme to new regulation that Nordea launched fifteen months ago. Out of the mentioned ten percent, more than seven percent has already been achieved by the reduction of employees by 2,500 people since the second quarter in 2011.

The remaining reduction will be gradually achieved the coming years following the increased efficiency that new technology and changed customer behavior make possible. The ambition is to manage most of this reduction via natural turn-over, including retirements.

For further information:
Jan Larsson, Head of Group Identity & Communications, +46 8 614 7916 (or +46 70 593 34 12)

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com