Dag Andresen Nordean sisäisen tarkastuksen johtajaksi

Dag Andresen Nordean sisäisen tarkastuksen johtajaksi Dag Andresen, 37, on nimitetty Nordea AB:n (publ) sisäisen tarkastuksen johtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään syyskuussa 2001. Dag Andresen on tällä hetkellä vähittäispankin talousjohtajana Den norske Bankissa Oslossa. Andresenilla on kansainvälinen liikkeenjohdon MBA-tutkinto ja MBA- tutkinto Helsingin kauppakorkeakoulusta. Lisäksi hänellä on liikkeenjohdon tutkinto kauppakorkeakoulusta Norjasta sekä loppututkinto Norjan kuninkaallisten ilmavoimien akatemiasta ja meriupseerikoulusta. Dag Andresen on aikaisemmin työskennellyt johtotehtävissä muun muassa Pohjoismaiden Investointipankissa (NIB) ja Kvaerner ASA:ssa Helsingissä. Lisätietoja: Thorleif Krarup, konsernijohtaja, +46 8 614 7901 Harald Arnkværn, Nordean hallituksen tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja, +47 22 40 21 00 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00290/bit0001.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com