Helena Andreas Nordean markkinoinnin ja viestinnän ja vetäjäksi

Helena Andreas on nimitetty uuden konsernin markkinointi ja viestintä yksikön johtajaksi Nordeaan. Hän aloittaa tässä tehtävässä 1. kesäkuuta 2014.

Helena Andreas toimii nykyisin Vodafone Groupin Retail Managementin johtajana Lontoossa. Hän on aiemmin toiminut markkinoinnin ja myynnin johtotehtävissä Tescossa Isossa-Britanniassa ja työskennellyt Accenturessa Ruotsissa.

Nordeassa hän toimii uuden konsernin markkinointi ja viestintä yksikön johtajana ja raportoi suoraan konsernijohtaja Christian Clausenille. Uuteen yksikköön kuuluvat konsernin markkinointi, konserniviestintä ja identiteetti sekä yhteiskuntavastuuseen liittyvistä asioista vastaava CSR-yksikkö.

Konserniviestintä ja identiteetti yksikön vetäjäksi on nimitetty Claus Christensen, joka on tähän asti hoitanut tätä tehtävää tilapäisesti. Nimitys tulee voimaan 1. kesäkuuta 2014 lähtien.

Lisätietoja: Kati Tommiska, viestintäjohtaja, 050 382 1391

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.