Konsernin talousjohtaja Heikki Ilkka lähtee Nordeasta

Konsernin talousjohtaja ja Group Finance & Treasury -yksikön johtaja Heikki Ilkka on päättänyt lähteä Nordeasta. Hän palaa tilintarkastusyhtiö EY:hyn, jossa hänestä tulee partneri. Heikki tuli Nordeaan huhtikuussa 2015, ja hän on työskennellyt konsernin talousjohtajana tammikuusta 2016. Heikki jättää tehtävänsä Nordeassa vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä.

- Ei ole koskaan helppoa nähdä kokeneiden ja luotettujen kollegoiden lähtevän. Heikki on ollut tärkeä osa Finance-organisaation muutosta. Luotan siihen, että jäljelle jää vahva tiimi, joka pystyy toteuttamaan erittäin kunnianhimoiset tavoitteemme, Nordean konsernijohtaja Casper von Koskull sanoo.

Nordea Bank AB:n (publ) uuden konsernin talousjohtajan haku on käynnistetty.

Lisätietoja:

Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 4245 1006

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.