Konsernin talousjohtaja Heikki Ilkka lähtee Nordeasta

Konsernin talousjohtaja ja Group Finance & Treasury -yksikön johtaja Heikki Ilkka on päättänyt lähteä Nordeasta. Hän palaa tilintarkastusyhtiö EY:hyn, jossa hänestä tulee partneri. Heikki tuli Nordeaan huhtikuussa 2015, ja hän on työskennellyt konsernin talousjohtajana tammikuusta 2016. Heikki jättää tehtävänsä Nordeassa vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä.

- Ei ole koskaan helppoa nähdä kokeneiden ja luotettujen kollegoiden lähtevän. Heikki on ollut tärkeä osa Finance-organisaation muutosta. Luotan siihen, että jäljelle jää vahva tiimi, joka pystyy toteuttamaan erittäin kunnianhimoiset tavoitteemme, Nordean konsernijohtaja Casper von Koskull sanoo.

Nordea Bank AB:n (publ) uuden konsernin talousjohtajan haku on käynnistetty.

Lisätietoja:

Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 4245 1006

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com