Kymmenen miljardin Yhdysvaltain dollarin commercial paper -ohjelma Nordea North America Inc.:lle Luottoluokitukset: Standard & Poor's A-1 Moody's Investors Service, Inc. P-1 Nordea-konserni keskittää varainhankintaansa. Konserniin kuuluvat pankit laskevat 26. maaliskuuta 2001 lähtien Yhdysvalloissa liikkeelle commercial paper -ohjelmaan kuuluvia sijoitustodistuksia ainoastaan Nordea North America Inc.:n nimissä (entinen Merita North America Inc.). "Nordean commercial paper -ohjelmien yhdistämisellä pyritään hyödyntämään konsernin vahvuuksia. Varainhankinnan keskittämisellä saadaan aikaan synergiaetuja", Nordean varainhallinnan johtaja Jakob Grinbaum sanoo. Lainaohjelmien välittäjinä toimivat Chase Securities Inc., Credit Suisse First Boston Corporation, Goldman, Sachs & Co., Lehman Commercial Paper Inc., Merita Pankki Oyj:n New Yorkin sivukonttori ja Merrill Lynch Money Markets Inc. Konsernilla on tällä hetkellä neljä commercial paper -ohjelmaa Yhdysvalloissa: Christiania Capital Corp. Merita North America Inc. Nordbanken North America Inc. Unifunding Inc. Lisätietoja: Fanny Borgström, konsernin varainhankinta, (09) 369 50500 Jakob Grinbaum, konsernin varainhallinnan johtaja, +46 8 614 78 91 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00080/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00080/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com