Mads G. Jakobsen Nordean vähittäispankin varajohtajaksi

Mads G. Jakobsen on nimitetty Nordean vähittäispankin varajohtajaksi 1. huhtikuuta 2014 lähtien. Hän työskentelee tällä hetkellä suurasiakkaista ja pääomamarkkinoista vastaavalla liiketoiminta-alueella Nordeassa.

Vähittäispankin uusi varajohtaja jakaa jatkossa vastuun vähittäispankin johtamisesta nykyisen johtajan Lennart Jacobsenin kanssa. Vähittäispankin henkilöstömäärä on 18 000 ja asiakkaita on yli 10 miljoonaa. Vähittäispankin yritysasiakastoiminta siirtyy Mads G. Jakobsenin vastuulle.

Mads G. Jakobsen työskentelee tällä hetkellä suurasiakkaista ja pääomamarkkinoista vastaavalla liiketoiminta-alueella Nordeassa. Hän on Marketsin korko-, valuutta- ja hyödyketuotteista vastaava johtaja. Nordean palveluksessa hän on ollut 25 vuotta.

- Mads G. Jakobsen on vaikuttanut merkittävästi Marketsin kehittymiseen Pohjoismaiden vahvimmaksi toimijaksi tiiviissä yhteistyössä muiden liiketoiminta-alueiden. Hänen kokemuksensa, osaamisensa ja johtamistaitonsa täydentävät ja vahvistavat vähittäispankkia, vähittäispankin johtaja Lennart Jacobsen sanoo.

Vähittäispankin yritysasiakastoiminta siirtyy Mads G. Jakobsenin vastuulle. Asiakkaita on 500 000 ja luotonannon kokonaismäärä on 83 miljardia euroa.

Lisätietoja:
Anni Kuusisto, konserniviestintä, 09 165 42320

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com