Moody's nosti Christiania Bank og Kreditkassen luottoluokitukseen Aa3:een

Moody's nosti Christiania Bank og Kreditkassen luottoluokitukseen Aa3:een Moody's Investors Service nosti 6. heinäkuuta 2001 Christiania Bank og Kreditkasse ASA :n (CBK) pitkäaikaisen luottoluokituksen A1:stä Aa3:een. Nordea-konsernin norjalaisen pankkitoiminnan taloudellisen vahvuuden luokitukseksi vahvistettiin B myönteisin näkymin. Norgeskredittin, CBK:n kiinnitysluottotoimintaa harjoittavan tytäryhtiön, luottoluokitus nostettiin A2:sta A1:een. Sekä CBK:n että Norgeskredittin pitkäaikaisten luokitusten näkymät ovat vakaat. Moody's toteaa, että luokitus perustuu CBK:n ja Nordean fuusion jälkeiseen hyvin edenneeseen yhdentymisprosessiin, jota tukevat Nordean aikaisemmat hyvät saavutukset pankkitoimintojen yhdistämisessä Pohjoismaissa. Lisätietoja: Sigurd Carlsen, Investor Relations, + 46 8 614 7852 www.moodys.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00500/bit0001.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.