Nordea AB (publ) on ostanut takaisin omia osakkeitaan

Nordea AB (publ) on ostanut takaisin omia osakkeitaan Huhtikuun 10. päivänä 2001 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen valtuuttamana Nordea AB:n (publ) hallitus päätti 25. huhtikuuta 2001 ostaa takaisin omia osakkeitaan yhtiön kannustinjärjestelmän kustannusvaikutusten rajaamiseksi. Nordea AB (publ) on 25. ja 26. huhtikuuta 2001 ostanut tätä tarkoitusta varten yhteensä 17 000 000 omaa osakettaan Tukholman pörssissä. Osakkeet ostettiin keskihintaan 63,48 Ruotsin kruunua osakkeelta. Osakkeiden kokonaismäärä yhtiössä on 2 982 miljoonaa. Lisätietoja: Arne Liljedahl, talousjohtaja, + 46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, + 46 8 614 78 52 tai + 46 70 204 98 78 Erik Evrén, konserniviestintä, + 46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT00560/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT00560/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com