Nordea Asset Management sijoittaa Madrague Capital Partnersiin

Nordea Asset Management Holding AB on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se ostaa 40 prosentin osuuden Tukholmassa toimivasta varainhoitoyhtiö Madrague Capital Partners AB:stä. Kumppanuuden myötä Madraguen arvostettu osaaminen hedge-rahastosijoittamisessa yhdistyy Nordea Asset Managementin vahvaan palveluverkostoon Pohjoismaissa ja muualla maailmassa.

Nordea Asset Managementilla on vahvaa kansainvälistä kokemusta menestyksekkäästä yhteistyöstä sekä sisäisten että ulkoisten sijoitustiimien kanssa. Nyt Nordea Asset Management ottaa seuraavan askeleen kasvustrategiassaan ostamalla osuuden Madraguesta.

- Osuuden ostaminen Madraguesta kertoo sitoutumisestamme yhteistyöhön johtavien toimijoiden kanssa, Nordea Asset Managementin johtaja Nils Bolmstrand sanoo.

- Olemme iloisia saadessamme Nordea Asset Managementin uudeksi kumppaniksemme. Madraguen hedge-rahastostrategia ja Nordea Asset Managementin vahva palveluverkosto sopivat erinomaisesti yhteen. Madrague hyötyy Nordeasta, joka on yksi Euroopan johtavista varainhoitoyhtiöistä. Samalla jatkamme erittäin kilpailukykyisten tuottojen tarjoamista asiakkaillemme, Madraguen sijoitusjohtaja Lars Frånstedt sanoo.

Nordea Asset Management suunnittelee tuovansa markkinoille Global Long/Short -osakerahaston, jota Madrague Capital Partners hoitaa. Rahasto täydentää entisestään Nordean tuotevalikoimaa.

Madraguen kokenut salkunhoitotiimi on saanut kansainvälistä tunnustusta. Nordean lisäksi Madraguen omistajiin kuuluu yhtiön työntekijöitä sekä Patricia Industries AB, joka kuuluu Investor AB:hen.

Osakkeiden osto edellyttää Ruotsin finanssivalvontaviranomaisen (Finansinspektionen) hyväksyntää, ja se saataneen päätökseen kolmannen neljänneksen aikana.

Lisätietoja:
Satu Malkamäki, konserniviestintä, 09 4245 1006

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com