Nordea avaa Internet-pankkipalvelut Liettuaan

Nordea avaa Internet-pankkipalvelut Liettuaan Nordea avaa verkkopankkipalvelut Liettuassa. Sähköiset palvelut ovat nyt yritysasiakkaiden käytössä ja henkilöasiakkaille niitä aletaan tarjota syksyllä. "Nordean turvalliset ja helppokäyttöiset verkkopankkipalvelut ovat nyt asiakkaiden käytettävissä Pohjoismaiden lisäksi kaikkialla Baltiassa ja Puolassa", sanoo elektronisesta pankkitoiminnasta ja e-bisnespalveluista vastaava johtaja Bo Harald. "Varsinkin yritysasiakkaille on hyötyä siitä, että Suomen ja kaikkien Baltian maiden elektroniset pankkipalvelut ovat käytettävissä samojen Solo-tunnusten kautta yhdellä sisäänkirjauksella." Nordea toi verkkopankkipalvelut Viroon kesäkuussa 2000, Latviaan huhtikuussa 2001 ja Puolaan lokakuussa 2001. Näissä maissa asiakkaat voivat käyttää verkkopankkia myös WAP-puhelimella. Liettuaan WAP- palvelut tulevat syksyllä 2002. Nordealla on Vilnassa kaksi konttoria, jotka tarjoavat rahoituspalveluja henkilö- ja yritysasiakkaille. Lisäksi Liettuassa toimii leasingyhtiö Nordea Finance Lithuania. Lisätietoja Bo Harald, elektronisen pankkitoiminnan johtaja, (09) 165 42256, 050- 64101 Petri Loikkanen, johtaja, Nordea, Liettua, +370 2 361 301, +370 87 88863 Liisa Laine, konserniviestintä, (09) 165 42655, 050-66839 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00780/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com