Nordea avaa Solo Internet -palvelut Puolassa

Nordea avaa Solo Internet -palvelut Puolassa Sähköisen pankkitoiminnan edelläkävijä Nordea vie Puolan markkinoille verkkopalvelunsa. Nyt myös Nordea Bank Polskan asiakkailla on mahdollisuus saada pankkipalvelut Internetistä. Aluksi palveluihin kuuluvat saldon tarkistus, tilitapahtumien selailu, tilisiirrot kotimaisiin ja ulkomaisiin pankkeihin sekä talletustilien avaaminen. Lähiaikoina myös yritykset voivat avata tilin verkkopankkiin. Palveluita voi käyttää jo puhelimitse, mutta myös gsm- ja WAP-palvelut ovat tulossa tämän vuoden aikana. - On hienoa, että turvalliset ja helppokäyttöiset Solo-palvelut ovat nyt puolalaistenkin asiakkaidemme saatavilla, Nordean sähköisen pankkitoiminnan johtaja Bo Harald sanoo. - Uusi aluevaltaus heijastaa strategiaamme luoda sähköisten palveluiden käytöstä jokapäiväinen tapa kaikille asiakkaillemme. Olemme voimakkaasti kasvattaneet Internetissä Solo-palvelun asiakaskantaamme. Tänä vuonna lisäys on ollut lähes 500 000 asiakasta. Mutta ennen kaikkea palvelun käyttö on kasvanut voimakkaasti. Palvelua on käytetty 18 miljoonaa kertaa enemmän kuin viime vuonna vastaavana aikana. - Puolan valtavat markkinat, joilla on jo yli viisi miljoonaa Internetin käyttäjää, tarjoavat hyvät mahdol-lisuudet verkkopankkitoiminnalle, sanoo Baltian ja Puolan vähittäispankin johtaja Thomas Neckmar. Hän arvioi, että ensi vuoden loppuun mennessä Nordean sähköisiä pankkipalveluita käyttävien lu-kumäärä voidaan Puolassakin laskea jo kymmenissä tuhansissa, koska sähköinen pankkitoiminta on lähtemässä kasvuun Puolassa. Nordean sähköiset pankkipalvelut ovat nyt käytettävissä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjas-sa, Latviassa, Virossa ja Puolassa. Lähiaikoina palvelut avataan myös Liettuassa. Kaikkiaan Norde-alla on jo noin 2,6 miljoonaa verkkoasiakasta. Nordealla on maailman käytetyimmät sähköiset palve-lut. Tammi-lokakuussa palveluihin kirjauduttiin 62 miljoonaa kertaa, 40 prosenttia useammin kuin vastaava-na ajankohtana viime vuonna. Laskuja maksettiin 72 miljoonaa kappaletta, ja kasvu edellisvuodesta oli 42 prosenttia. Lisätietoja: Bo Harald, p. (09) 165 42256, 050-64101 Thomas Neckmar, p. +46 8 614 79 30 Liisa Laine, Konserniviestintä, (09) 165 42655 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00160/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00160/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com