Nordea Investment Managementiin nimitetty uusi johtaja

Nordea Investment Managementiin nimitetty uusi johtaja Henrik Priergaard, 41, on nimitetty tänään Nordea Investment Managementin johtajaksi. Henrik Priergaard on ollut varallisuudenhoidon ja henkivakuutuksen liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäsen kahden viime vuoden ajan. Nordea Investment Management on varallisuudenhoidon ja henkivakuutuksen liiketoiminta-alueeseen kuuluva yksikkö. Se tarjoaa varallisuudenhoidon palveluita toimipaikoistaan neljässä Pohjoismaassa, Frankfurtissa ja New Yorkissa. Lisätietoja: Christian Clausen, varallisuudenhoidon ja henkivakuutuksen johtaja, +45 33 33 15 00 Henrik Priergaard, Nordea Investment Managementin johtaja, +45 33 33 15 84 Bjarne Rostbøll Christiansen, tiedottaja, varallisuudenhoito ja henkivakuutus, +45 33 33 10 79 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on kolme liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat sekä varallisuudenhoito ja henkivakuutus. Nordealla on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 1 288 konttoria. Konserni on maailman johtava Internet- pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on 3,3 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00180/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.