Nordea nimittää uuden johtajan konsernin tuki- ja hankintapalveluihin

Nordea nimittää uuden johtajan konsernin tuki- ja hankintapalveluihin Gert Aage Nielsen (48) on nimitetty Nordean tuki- ja hankintapalveluiden uudeksi johtajaksi. Hän ottaa uuden tehtävänsä vastaan heti. Konsernin tuki- ja hankintapalvelut on konserniesikuntaan kuuluva uusi toiminto. Sen tehtävänä on yhdistää konsernitasolla yleiset tuki- ja hankintapalvelut, jotka eivät liity varsinaiseen liiketoimintaan, jotta konserni voi hyötyä suuresta koostaan aikaisempaa enemmän ja samalla tehostaa toimintaansa. Gert Aage Nielsen on ollut Nordeassa useissa eri tehtävissä. Viimeksi hän on toiminut Nordea Securitiesin talousjohtajana. Hän on valmistunut Kööpenhaminan yliopistosta pääaineenaan taloustiede. Lisätietoja: Peter Schütze, konserniesikunnan johtaja, +45 33 33 42 00 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on kolme liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat sekä varallisuudenhoito ja henkivakuutus. Nordealla on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 1245 konttoria. Nordealla on toimintaa 24 maassa. Konserni on maailman johtava Internet-pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on 3,1 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00860/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com