Nordea on hakenut Nordea Holding Oyj:n listaamista Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa

Nordea Bank AB (publ) on tänään hakenut kokonaan omistamansa tytäryhtiön Nordea Holding Oyj:n (”Nordea Suomi”) puolesta Nordea Suomen osakkeiden ottamista kaupankäynnin kohteeksi Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

Hakemuksella valmistellaan pankin emoyhtiön kotipaikan siirtoa Suomeen. Mikäli kotipaikan siirto toteutuu ja mikäli Nasdaqin pörssit Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa hyväksyvät hakemuksen, kaupankäynnin Nordea Suomen osakkeilla on tarkoitus alkaa tulevana syksynä. Kotipaikan siirto edellyttää muun muassa Nordean varsinaisen yhtiökokouksen hyväksyntää. Yhtiökokous pidetään 15. maaliskuuta 2018.

Lisätietoja:
Claes Eliasson, konserniviestintä, +46 72 141 67 12

Tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainitun yhteyshenkilön välityksellä 2. helmikuuta 2018 kello 9.00 Suomen aikaa.

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordean visiona on olla vahva eurooppalainen pankki, joka luo merkittävää arvoa asiakkailleen ja omistajilleen ja joka on tunnettu osaavasta henkilöstöstään. ”Teemme sen mahdolliseksi” - autamme asiakkaitamme pääsemään tavoitteisiinsa tarjoamalla heille laajan valikoiman pankkitoimintaan, varallisuudenhoitoon ja vakuutuksiin liittyviä palveluja. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta ja konttoreita noin 650 toimipaikassa. Markkina-arvolla mitattuna Nordea on kymmenen suurimman kattavia finanssipalveluja tarjoavan pankin joukossa Euroopassa. Nordea noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lisätietoja: www.nordea.com