Nordea Pankin Maataloussäätiöltä 28 stipendiä

Nordea Pankin Maataloussäätiö jakoi 28 stipendiä maa- ja metsätalouden sekä niihin läheisesti liittyvien alojen korkeakouluopiskelijoille. Stipendien yhteisarvo on 14 500 euroa.

Helsingin yliopiston Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan Taloustieteen laitoksen vuoden 2018 parhaan maisterintutkielman stipendillä palkittiin Johanna Kangas työstään ”Economic insights in ecological compensations: market analysis with an empirical applications to the Finnish economy”.

Lisäksi Säätiö palkitsi kolme muuta Taloustieteen laitoksen maisterintutkielmaa, jotka olivat:

• Kai Mathias työstään ”Aina vieraita? Nuorten maahanmuuttajataustaisten miesten jännitteiden kuluttajaakkulturaatio”
  • Juho Valtiala työstään “Examining Market Power in the Finnish Dairly Chain”
  • Minna Lehtola työstään ”Ympäristömyönteiset ruokapolitiikat henkilöstöravintoloissa: asiakkaiden asenteet ja tiedot”

Valmisteilla olevan opinnäytetyön stipendi jaettiin

• Juho Kuismalle työstään ”Peltotöiden ulkoistaminen suomalaisilla kotieläintiloilla-viljelijän näkökulma”
  • Anna Varpulalle työstään ”Volatility of S&P GSCI Agriculture index, S&P GSCI All Cattle Index, S&P GSCI Energy Index and S&P GSCI Industrial Metals Index ”
  • Johannes Piipposelle työstään ”Meat demand analysis in Finland”

Hyvän opintomenestyksen perusteella myönnettiin seuraavat 21 stipendiä:

Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta:

Sofie Schubert, Siiri Kuusjärvi, Hanna Sirén, Matti Saarni, Viivi Akkanen, Emma-Riikka Kero, Mia Koivistoinen, Hannu Torvinen, Juho Perävainio, Mette Sainio, Lauri Lehtilä, Mika Vahtila, Elliroosa Raittinen, Florencia Franzini

Helsingin yliopiston eläinlääketieteellinen tiedekunta:

Mira Kärnä, Lotta Alanne, Anna-Maija Naapi, Paula Ahola, Minna Hallipelto

Itä-Suomen yliopiston luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta:

Sauli Kortetjärvi, Pekka Manninen

Maataloussäätiö jakaa vuosittain stipendejä maa- ja metsätalouden korkea- ja ammattikorkeakouluopiskelijoille.

Nordea Pankin Maataloussäätiö syntyi vuonna 1931 silloisen Maatalous-Osake-Pankin toimesta. Säätiön puheenjohtajana toimii Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola.

Lisätietoja:

Timo Kalliomäki, säätiön asiamies, 040-8262002

Satu Malkamäki, lehdistöpäällikkö, (09) 4245 1006

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.